Projekt: Vážná (Ne)nuda!

Vždy mě velice mrzí fakt, že kultura tak nějak pomalu mizí ve stínu moderních technologií. Rozhodla jsem se proto rozjet malý projekt, který tento stín možná opět trochu prosvítí. Pokud bude úspěšný, trochu ho pak upgraduji! Představuji vám projekt: Vážná (Ne)nuda – vážná hudba není nudná! Zjistěte proč!

O co jde: Hlavním cílem projektu je pokusit se o to, aby se na hudbu hledělo i z trochu jiného úhlu pohledu, než jen z toho, že se jedná o cosi, co patří hlavně do koncertní síně, co se poslouchá a co se mi buď líbí, nebo ne. V tom to přeci není. Abychom pochopili to a to dílo, musíme jít mnohem hlouběji. Vážná hudba hluboká je a možná i proto se jí mnozí bojí. Tak to pojďme trochu změnit!

Pozor UPDATE! Není to už jen projekt pro únor! Ale je tu pro vás až do odvolání!

Jak to bude probíhat: Je nutné se do projektu přihlásit přes formulář na konci tohoto článku. Ve chvíli, kdy přihlášku najdu, přidělím vám přes váš email autora z oblasti vážné hudby a některé z jeho děl. Přidělení proběhne přes email, přes který vám také případně poradím, kdybyste si nevěděli s něčím rady.

967176_648727191820760_225600571_o

Logo projektu

Vaším úkolem pak bude pokusit se zjistit o tomto autorovi pár věcí, nejlépe i nějaké bonbónky pokud se to zadaří a zároveň zjistit něco o dané skladbě. Toto pak sepište do článku, do kterého vložíte i skladbu samotnou. K článku pak prosím přiložte logo tohoto projektu i s odkazem na tento článek. Svůj článek pak za a) vložíte do speciálně připravené akce na facebooku (ZDE). Pokud nemáte facebook, nevěšte hlavu. Vložíme to tam za vás! A za b) odkaz na vámi vytvořený článek opět vložíte pod článek tento, jako odpověď na váš komentář. V tu chvíli se objevíte v seznamu zúčastněných blogů, který zde budu pro lepší přehled vést.

A to není vše. Ve chvíli, kdy budete mít tuto první část za sebou, následuje část druhá. Projdete si seznam blogů, které se do projektu zapojily (zde v článku) a jeden z nich si vyberete. Po pročtení článku stačí už jen si poslechnout hudbu, kterou autor dostal a tuto hudbu pak opět v novém článku na svém blogu krátce zrecenzovat. A abych vám to ulehčila, recenzovat budete tím způsobem, že odpovíte na těchto pár krátkých otázek.

1. Jak na mě hudba působila?

2. Co v hudbě slyším?

3. Když jsem četl/a o autorovi úryvku, je to, co jsem si o něm přečetl/a, v hudbě také poznat? Promítá se do hudby jeho povaha / životní události…?

4. Úryvek se mi líbil / nelíbil! Proč?

5. Poslechl/a by sis něco dalšího od tohoto autora? Proč?

6. Další mé postřehy, komentáře, názory…

V tomto článku samozřejmě je nutné dát odkaz na článek původní!

Co z toho budu mít? Možná to vypadá, že nic. že? Ale pozor! To není pravda! Ve chvíli, kdy se do vážné hudby alespoň trochu ponoříte, objevíte možná její kouzlo. Nebo třeba také ne. Ale za zkoušku nic nedáte. A hlavně, co z toho? Něco nového se dozvíte – sem tam je to skutečně hotová detektivka, objevíte nový svět a navíc.. zpropagujete svůj blog! Přinejmenším dvěma novými odkazy v internetovém světě! A to přeci už jen za to stojí, no ne? Tak na co čekáte? Pojďte s námi objevovat! Nebojte se, budu vybírat takové autory a ukázky, které zaručeně zaujmou každého! To mi můžete věřit! Aneb – Vážná hudba, není nudná!😉

>>> Zúčastnění! <<<

  1. Vendy
  2. lugarex King Rucola
  3. Ells
  4. Wailord
  5. NikaRoovy
  6. Illienel

PŘIDEJ SE I TY!

Komentáře: 18 (+add yours?)

  1. Illienel
    Feb 23, 2015 @ 21:34:02

    Skvělý projekt, prima článek…jen škoda, že je to pouze na měsíc únor. Nebylo by možné v projektu pokračovat dál?🙂 Třeba by si ho našlo a zapojilo se více lidí a my tak měli možnost objevit více pokladů z vážné hudby.🙂 Každopádně z února nám ještě pár dní zbývá, takže se ráda zapojím.🙂

    Odpovědět

  2. Trackback: Únor – měsíc kultury (1)
  3. Janinka
    Feb 03, 2015 @ 15:19:26

    No jo, no, únor je takovej zabitej. Ale tak nějak všeobecně. Kdyby neměl můj polovičák narozeniny, asi by to bylo bez vzrůša úplně😀.

    Odpovědět

  4. Vendy
    Feb 01, 2015 @ 15:07:13

    Já bych do toho šla, i když neslibuji, že splním. Protože jsem poslední dobou příšerná. Ale téma i zadání mě láká… jenže, problém je v tom, že když se mi skladba momentálně nelíbí, tak z ní mám negativní pocit a pak se mi těžko píše.
    Ale zkusit bych to mohla… i vážná hudba si zaslouží mít své místečko na slunci.
    Myslím, že můj email máš, už jsi mi na něj psala, navíc je v přihlašovacím formuláři zde.
    Ale kdybys neměla, dej mi vědět!

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Feb 02, 2015 @ 15:52:57

      Uvidíš.🙂 Snažila jsem se vybrat tak, aby Ti hudba sedla, tak snad se alespoň trochu zadařilo. A neboj, nejsi hrozná.. jen, pokud už tedy nijak jinak, máš třeba špatné období..😉 Měj se a budu se těšit na Tvou reakci..

      Odpovědět

  5. lugarex King Rucola
    Jan 31, 2015 @ 06:32:42

    Tak sa hlásim, som zvedavý…

    Odpovědět

  6. Anonymní
    Jan 31, 2015 @ 06:22:55

    Vážnou hudbu neposlouchám denně, ale občas si ráda poslechnu především některé skladby Dvořáka, Čajkovského téměř cokoliv od Verdiho. Jeho opery jsou pro mě pohlazením duše, stejně jako Mozartovy skladby. Nejsem žádný znalec vážné hudby, jen je mi některá příjemná a zklidňující. Moderní, nebo lépe řečeno, soudobá vážná hudba je mi cizí. Nic nevím ani o autorech, ani o hudbě samé. Mám ráda klasiku.

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jan 31, 2015 @ 11:32:38

      Klasika je základ a hlavně.. klasika je krásná. Co si budeme povídat. A výše jmenovaní jsou skutečně mistři ve svém oboru..🙂 A co se moderní vážné hudby týče.. na tu si člověk musí zvykat a musí na ni mít náladu.. ale.. třeba takový Berg má také svou krásu.

      Odpovědět

  7. Trackback: Galdarian – prolog | Listy Snů Duo
  8. Ježurka
    Jan 30, 2015 @ 15:28:35

    To jsem zvědavá, kolik přihlášek tu budeš mít. Na vážnou hudbu musí být kromě toho, že se líbí i momentální nálada. Vžít se do ní se mi nikdy moc nedařilo, to už mám raději operu. Ale držím palce.

    Odpovědět

  9. Lyra
    Jan 30, 2015 @ 09:22:24

    Zajímavý nápad. Nevím, jestli se zapojím, ale minimálně ho zpropaguji na svém blogu ve výběru nejzajímavějších článků.🙂

    Odpovědět

  10. Ells
    Jan 30, 2015 @ 01:21:04

    Bude to vypadat směšně, ale přihlašuju se ani ne tak proto, že bych třeba vážnou hudbou opovrhovala a chtěla to změnit, ale spíš kvůli tomu, že když už vážnou hudbu poslouchám, mám z ní krásný pocit. Třeba takové Labutí jezero – to je prostě nádhera. Co se týče těch modernějších, hodně mě fascinuje Brian Crain. Ale jelikož hudby není nikdo dost, ráda poznám nové skladatele. Mimochodem, ten projekt má úúúžasnou myšlenku, vypadá to velmi slibně. Jinak níže najdeš ty části, které jsou vyžadovány do přihlášky, tož těším se.🙂

    Ells
    skodovavera@seznam.cz
    http://ells.cz

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

