Sacharóza a její náhodný vznik

Když jsem se dozvěděla, že existuje něco takového, jako je Trpaslicon, nejprve jsem vůbec nedoufala, že se tam nějak dostanu. Během času se to ale jevilo jako stále jistější a jistější, až se stalo, že jsem se pevně rozhodla, že na něj pojedu a začala jsem věci kolem toho důkladně zařizovat. To už jsem ale tvořila i svůj kostým. Když už, tak už, že?

Nejprve bych měla podotknout, že do té doby jsem o cosplayngu a CONech vůbec nic nevěděla (pokud jsi též zmaten a také nevíš o čem mluvím, pak se podívej sem, drahý čtenáři). Tohle celé tedy byla jedna velká premiéra, která ovšem proběhla bez nějakých velkých faux-pas a navíc se vše vydařilo tak, že jsem si svět těchto akcí a převlékání do kostýmů, hned zpočátku zamilovala.

Co se ale mého kostýmu na Trpaslicon 2013 týče, volba po dlouhém a důkladném uvažování padla na Sacharózu Rezámkovou, novinářku z knih od Terryho Pratchetta. Rozhodla jsem se pro ni nejen kvůli tomu, že sehnat nějaký vhodný převlek nebylo nic až tak složitého (i když pravda, ten geniální kabát, co na sebe natáhla ve filmu Zaslaná pošta, to bohužel nebyl), ale i proto, že role novinářky mi je tak trochu blízká. A navíc, když už jsem tam šli společně s Trigatronem, tak by nebylo špatné se spárovat i co se masek týče. Takže jsme hledali dvojice, a ta Sacharóza Rezámková a Otto von Schrecklich, byla ve výsledku jasnou konečnou volbou.

Ale vraťme se k Sacharóze. Už když jsem poprvé na sebe oblékla onen kostým, nastala v mém chování jakási automatická změna. Náhle jsem neměla problém se úplně narovnat, kráčet rychle a rázně, a na každého pokukovat tak trochu povýšeně. Proč ne? Nebyla jsem to přeci já, ale Sacharóza. Mohla jsem to svést na ni..

Sacharóza Rezámková

Sacharóza – krapet modernější, uvolněnější, verze

To mne také asi na celém tom bláznovství bavilo nejvíce. Hraní. To, že jsem se mohla na nějaký čas stát někým jiným. Já jsem teatrální člověk, tělem i duší, a proto mi tohle povyražení přišlo vhod. Možnost si beztrestně trochu ostřeji do někoho „rejpnout“, trochu vykřiknout, nebo se chovat opovržlivě, na druhou stranu třeba ale i krapet podlézavě a úlisně, je uvolňující (sakra, teď to vyznělo, že jsem ze Sacharózy udělala svini, to ne, ne.. to není pravda!)

Ale trochu k charakteru. Co s ním? V knize moc popsaný nebyl, proto jsem měla stejně jako ve výběru kostýmu i ve výběru charakteru ruku vcelku volnou. Bylo vlastně úplně jedno, jaká povaha bude, protože ta pratchettovská zas až tolik rozebraná není. A tady se musím přiznat, že i těch pár popisků, které v knihách lze najít, jsem nakonec nebrala moc v potaz. Postupovala jsem opravdu z velké části podle mého, a tak vznikla zcela ojedinělá Sacharóza Rezámková, novinářka za slovo vzatá, která si nebere servítky s nikým a s ničím.

Jak jsem postupovala při výběru charakterových rysů je asi jasné.

  1. Je to novinářka
  2. Jaké jsou novinářky?
  3. Vlezlé! Otravné! Egocentrické!
  4. A musí mít při ruce pero… a notýsek.

K tomu všemu jsem pak ještě přidala pár rysů od Pratchetta

  1. Snaží se chovat jako dáma, ale moc jí to nejde.
  2. Přehání své reakce.

A co z toho vzniklo? No přeci to, co mělo! Opravdová novinářka, která se nebojí ničeho. Ráda křičí (ano, opravdu je trochu halasnější, což mi sice dělá malinko problém, ale tak co… někde to cvičit musím.) a nadává. A samozřejmě si myslí, že jí patří celý svět, takže strašně ráda rozkazuje. A já v žádném případě teď nechci tvrdit, že jí to nejde…

10491182_10152227183249607_2140315322963286810_n

Pak jsem přemýšlela nad něčím, co bych mohla použít jako nějaký typický pohybový prvek. Znovu jsme si prošla všechny body výše a vyšlo mi z toho nakonec jediné. Musí být ve všem strašně rychlá a její chůze musí být rázná. Měla by dělat opravdu hodně krátké kroky. A s těmi podpatky to bude působit ještě mnohem lépe. Ovšem, chtělo by to ještě něco. Když už mám ten velký klobouk, který mi padá do čela, svádí mě to pořád zvedat bradu. A i to se dá využít! Nos pěkně nahoru, no ne? A taky že jo. K novinářce to sedlo.

Poslední bonbónek, kterého si asi nikdo stejně nevšímá, ale to je jedno. Pro můj dobrý pocit, že? Stačí jedno malé gesto rukou (přesněji – zvednout ukazováček nad ostatní prsty, křečovitě zvednut celou ruku od zápěstí dolů a prudce s ní máchat sem a tam a sem a tam…) Netušíte, jak moc to psychologicky pomůže! Neskutečně!

A tak nakonec vznikla celá Sacharózina povaha. To, že mluví překotně a často se přeříkává, to by sice neměla, ale protože jsem z chudáka novinářky udělala dost velkého poplacha (dobře, má i své světlé chvilky, kdy si uvědomí, že by se možná měla chovat krapet seriózně),protože poplachem jsem i já sama (a ne, pořád jsem se toho nedokázala zbavit), holt jsem to už jen přičetla k charakteru. Ale stejně myslím, že to do celku zapadlo.

A co dodat na závěr? Jedná se o můj naprosto nový a navíc zcela první kostým a něco mi říká, že spolu ještě mnohé zažijeme. Nejprve jsem se chtěla držet zásady, že se moc nerozjedu. Sacharóza, možná ještě jeden nebo dva navíc, a dost. Bohužel ale, na slečnu Rezámkovou budu hlavně vzpomínat jako na někoho, kdo spustil tu lavinu chtíčů: „A ještě tenhle kostým, a co taky tamhleten?“ Proto jsem se ji také odvážila dát sem, do příběhů. Ona sama sice (zatím) příběh nemá, ale nový životní příběh mě samotné načala. Vlastně, nebýt jí, nevznikne ani CONtejner.cz. Takže, nezbývá mi nic jiného, než obhájit její místo zde a dodat, vivat, Sacharissa Cripslock!

Sacharóza Rezámková - oficiální verze

Sacharóza Rezámková – oficiální verze

Komentáře: 6 (+add yours?)

  1. Ježurka
    Jan 09, 2015 @ 16:40:56

    Už jsem tady chvíli nebyla, ale koukám, že jsi stále výborná! Jen tak dál, jde ti to skvěle!

    Odpovědět

  2. Braňo
    Jan 06, 2015 @ 12:20:16

    Úžasný článok, veľmi dobre sa mi čítal!🙂

    PS: Toto musí ísť aj na fórum!😛
    PS 2: Klobúk ti veľmi sluší🙂😀

    Odpovědět

  3. Iva
    Jan 05, 2015 @ 21:58:26

    co jsem měla možnost vidět vaše videa tok jste jako dvojice boží!

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

