Skrz naskrz prázdninami a andělovým nitrem II.

V minulém díle mého psaného ohlédnutí za letošními prázdninami jsem vás seznámila s jevištními úspěchy, které mne během těch dvou měsíců potkaly. Ale pojďme nyní přehodit výhybku a podívejme se na další nedílnou součást mého pobytu v Chotěboři. Na výlety po okolí!

Po Chotěboři a jejím okolí

První výlet za hranice města nás zatáhl do nedalekého Havlíčkova Brodu. Především tedy proto, že se zde měla nacházet dobře zásobená zdravá výživa, kde jsem si potřebovala sehnat bezlepkové pečivo, protože přímo v Chotěboři to byl tak trochu oříšek. Už při příjezdu do Brodu jsem začala nabývat dojmu, že tohle městečko nebude úplně k zahození, což se mi po vylezení z auta ještě potvrdilo. Nejen že Havlíčkův Brod je upravený a úhledný a hlavně čistý, ale má také nepopsatelné kouzlo. Je na něm poznat, že má skutečně celé náměstí zrekonstruované a obnovené. A že mu to sluší.

Havlíčkův Brod - Náměstí II.

Havlíčkův Brod - náměstí I.

Dalším příjemným překvapením byla zmiňovaná zdravá výživa. Krásná a velká, ještě lépe zásobená než jsem si představovala. Takže o jídlo jsem nakonec neměla nouzi. Dokonce jsem mohla ochutnat i bezlepkový štrůdl! A že tedy byl! No, buď jak buď, k Brodu jsem získala zcela zvláštní vztah a rozhodně se tam velmi ráda znovu vrátím.  Vlastně jsme se tam s Jirkou během toho samého týdne už vrátili. Téměř na konci našeho pobytu. Rozhodli jsme se tam totiž strávit poledne v nějaké restauraci. A restauraci jsme našli.

Dobře, abych byla přesná. Byl to hotel. Hotel U Lva. Oběd byl vydatný, obsluha příjemná a ten ledový čaj! Nezapomenutelný! Ale to už zabíhám moc do budoucnosti. Protože U Lva jsme seděli skutečně téměř v poslední den návštěvy Chotěboře.

Další příjemný kout okolí jsme objevili ve vesničce jen pár minut od Chotěboře (s romantickým názvem Rozsochatec) Jednalo se o  krásný rybníček. A protože já a voda, to jde prostě dohromady víc než dobře, tak jsem neodolala a donutila Jirku k němu zajet. Nakonec se nám však u něj oběma líbilo. No, uznejte ale sami. Není krásný?

 

Potom jsem navštívili další zajímavé místo. A to Lipnici nad Sázavou. Nejen že je Lipnice místem, kde zemřel „otec“ Dobrého vojáka Švejka, Jaroslav Hašek, ale zároveň zde najdeme i velmi zajímavý zásah člověka do krajiny. No, zásah. Slyšeli jste už někdy o Lipnických lomech? Tam totiž sochař jménem Radomír Dvořák vytesal se svými studenty přímo do stěny lomu ucho, vševidoucí boží oko a ústa pravdy. A přesně to také bylo naším cílem. Náhodou jsme totiž s Jirkou zachytili reportáž vo tomto místě  Toulavé kameře, a tak jsme neodolali. Když už jsme také byli tak blízko, že?

Cesta ke všem monumentům je naštěstí velice jednoduchá a o nějaké vyšší náročnosti se vůbec mluvit nedá. Je dobře značená už v Lipnici a každé dílo je dost blízko k začátku lesa. Některé z nich, třeba zrovna ústa, jsou trochu hůře přístupné, ale obecně se ke všemu dostat dá a přinejmenším všechno uvidíte alespoň z dálky. Ne že by to vadilo. Naopak to je možná lepší. Jak ucho, tak ústa jsou totiž obrovská a když jste přímo u toho, tak z toho moc nemáte. Když však pominu ono velkolepé sochařské dílo, celý lom je krásný. Naprosto a ve všech ohledech. Příroda, voda, odrazy na hladině.. je to takové malebné až pohádkové. Rozhodně mohu doporučit. Když zajedete, neprohloupíte..

A to je z těch nejzajímavějších výletů všechno. Byly krásné a já jen doufám, že příště se nám podaří opět projet další části Chotěbořského okolí. Je mi totiž už jasné, že zkrátka stojí za pozornost! Přeji krásný zbytek víkendu a budu se těšit na další setkání u posledního dílu reportáže, kde se podíváme na Chotěboř jako takovou a na to, jak bych já za sebe Festival Fantazie zhodnotila.. Kontraja!

 

Komentáře: 15 (+add yours?)

  1. Trackback: Skrz naskrz prázdninami a andělovým nitrem III. | Listy Snů Duo
  2. Vendy
    Oct 26, 2014 @ 18:46:06

    Krásná místa, HavlBrod se předvedl v celé nádheře, plus štrůdlový bonus! Krásné záběry u rybníčku (opravdu pohádkový) a taky zajímavé dekorace lomu. Děkuji za krásnou fotoreportáž!

    Odpovědět

  3. Sugr
    Oct 14, 2014 @ 19:11:19

    Výlet po Chotěboři se mi moc líbil, včetně krásných fotografií! Nikdy jsem tam nebyla, takže ti moc děkuji za fotoreportáž a povídání!:-)

    Odpovědět

  4. Ježurka
    Oct 13, 2014 @ 16:42:31

    Je vidět, že tam je opravdu krásně a jsem ráda, že jste si to užili.

    Odpovědět

  5. homo sapiens tupiens
    Sep 15, 2014 @ 20:38:00

    Děkuji za další krásný střípek tvých prázdninových zážitků. Fotky jsou vážně pěkné, což mě spolu s tvými slovy vede k dojmu, že ta místa opravdu stála za návštěvu.
    Mimochodem, byla jsi někdy v lomech (respektive u nich, dolů se nesmí) Amerika? Ty totiž také stojí za vidění🙂

    Odpovědět

  6. Čerf
    Sep 15, 2014 @ 19:28:37

    Včera jsem v televizi sledoval slavný film Ucho, tak mi to k tématu vizuálně pěkně sedí🙂.

    Odpovědět

  7. Lowri
    Sep 14, 2014 @ 10:54:24

    Ten Havlíčkův Brod je opravdu krásný! Náměstí obecně mě hrozně zajímají, tohle je úžasné. Stejně tak ten lom, to je fascinující. Přidávám to všechno na seznam míst, která si přeju vidět🙂

    Odpovědět

  8. Le fille Ash
    Sep 13, 2014 @ 22:43:50

    Oups, sakra! Jasně! Omlouvám se a děkuji za upozornění.. chybu fatal jsem opravila..

    Odpovědět

  9. TheMole
    Sep 13, 2014 @ 21:58:19

    🙂 Andělko, Jaroslav Hašek se v Lipnici nenarodil, ale zemřel.

    (já vím, jsem hnidopich, ale to jen aby to bylo akurátní…)

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

