Skrz naskrz prázdninami a andělovým nitrem I.

Jen co jsem publikovala článek o tom, jak vím, že to a to dělám špatně, opět jsem se dopustila chyby naprosto stejné, kterou jsem tam zmiňovala. No ano. Neozvala jsem se. Vykašlala jsem se na vás, na blog, a vlastně tak trochu i na mnoho dalších věcí (a možná částečně i na sebe). Jen jsem se zkrátka plácala v mé roztěkanosti a ne a ne se dát do kupy. Ale nakonec, snad, nerada bych cokoliv zakřikla, se mi opět podařilo „hodit se do pohody“ a tak mám konečně klid, chuť a čas (opravdu jsem to řekla? Jehej!) na to, napsat článek. Tudíž, vítejte zpět u mě!

Ale nejprve by to možná chtělo zmínit, proč tu jsem. Ona by totiž byla škoda nechat to jen tak být. Co teď myslím? No prázdniny přeci. Ani nevíte, jak byly a ještě budou nabité. To, že jsem skončila se školou o měsíc dřív, protože jsme měli povinnou měsíční praxi, kterou jsem si odbyla v místě vzdáleném 15min chůze od našeho paneláku v nízkoprahovém klubu, byl velmi dobrý začátek. Zvládla jsem konečně dospat to, co jsem za celý školní rok naspat nedokázala. A když skončila praxe, tak už to jelo dál.

I. Chotěbořské ohlédnutí, aneb nejen o Festivalu Fantazie

13f5398707_70962766_o2

Všechno to začalo v Chotěboři, 27. června. Tam jsme jeli já a Trigatron na celý týden na akci jménem Festival Fantazie! Ano, hádáte správně. Opět je to jedna z těch, kde se sejde banda fanoušků a všemožně blbne. A pěkně v kostýmech (ale samozřejmě i bez nich). Dokonce tahle akce je ta největší u nás. Možná jste už o „FFku“ někteří slyšeli, ale to je teď fuk. Každopádně, my tam letos vyrazili také. Cesta to byla celkem dlouhá, ale i tak to naše velkolepé a všehoschopné vozidlo (dobře, tak asi nic.. prostě a jednoduše.. obyčejná, ale spolehlivá Škoda Felicia), zvládlo. Stejně jako my dva. Na místo jsme dojeli celí a zdraví. Jako místo, kam bychom mohli složit na těch pár dní hlavu, jsme si vybrali Hotel Fantazie, který se nacházel na kraji města, přímo naproti chotěbořskému zámečku.

A teď budu šetřit slovy. Bylo to totiž ubytování trochu sparťanštější. Když jsme vstoupili do pokoje, uvítal nás obří plyšák. Pravděpodobně hlídač zanechaný tu kdo ví kým, nebo čím. Co tam dělal a jak se tam vzal, to jsme dosud nezjistili (podezřívali jsme ho ale ze špionáže, nenalezli jsme ale dostatek důkazů…). Za plyšákem hned byla koupelna. Čistotou zrovínka neskvěla a navíc, když jsem chtěla pustit vodu, nejprve to chvilku vypadalo, že nepoteče vůbec, a když se pak konečně rozhodla nás také poctit svou návštěvou, nastal problém opačný. Kohoutek, stejně jako ten v kuchyni, nešel úplně dotáhnout. Tudíž po celý den, po celou noc a vůbec kdykoliv vás napadne, jsme slyšeli to krásné a uklidňující „kap, kap“. (Ano, vpravdě velmi, velmi uklidňujícíí!)

Ale to nic. Postel tu byla, skříň také, stejně jako sporák a jiné vymoženosti moderní technologie  ač to slovo moderní jsem možná použila špatně – no což, žít se tu zkrátka dalo. A to je to hlavní, no ne? Stejně jsme tam trávili jen noci a sem tam část odpoledne, takže se těch pár hotelových nedostatků po důkladném vypiglování poliček a veškerého vybavení (ano, já vím, nejsem normální) dalo přežít.

Chotěboř - Hotel Fantazie

Pohled na náš hotel ze zámeckého parku. Vnitřek jsem tak nějak pozapomněla vyfotit..

Ale dost k ubytování. To až tak zajímavé není. Důležité je, co se dělo na místě. Tak abych to nejprve shrnula. Celý pobyt se nesl v duchu přátelského povídání v místní čajovně, procházení městem v několika různých kostýmech, sezení v přednáškových síních, výletování a samozřejmě také v duchu jevištních úspěchů. Ale popořadě.

Chotěbořské jevištní úspěchy

Bylo to 26.8. večer, kdy kino v Chotěboři zažilo asi největší nápor kostýmovaných individuí. Proč? Protože se konala kostýmová (cosplay) soutěž. A samozřejmě se nemohla obejít ani bez naší účasti. Dlouho jsme vybírali, jaký kostým do soutěže vytáhnout. Nakonec padla volba na Otto Schrecklicha a Sacharózu Rezámkovou, o kterých tu už byla několikrát řeč. Scénka nebyla vymyšlená. Chtěli jsme ji probrat v autě, což byla ovšem jen bláhová myšlenka, jak jinak, že? Chtěli jsme ji vymyslet večer (i to bylo bláhové. Po několika přednáškách jsme byli tak unavení, že jsme nebyli schopni ničeho). A jak to nakonec dopadlo?

Celou scénku jsme vymysleli v den konání soutěže, dokonce těsně před ní a když jsme pak konečně po dlouhém čekání venku před kinem byli Supermanem ohlášeni jako The ConArtist, vpadli Otto a Sacharóza na jeviště chotěbořského kina, opět stejně zmatení a, v případě Sacharózy, stejně naštvaní, jako téměř dva roky před tím na Trpasliconu. Příčina? Zase si někdo hrál a poslal je někam mimo Zeměplochu! Ale to by to nebyli správní novináři, aby se situace nerozhodli využít ve svůj prospěch. Jak to nakonec dopadlo, to ví jen video…

No, a jak to skončilo? Velmi dobře. V kategorii „skupiny“, ve které jsme soutěžili, jsme získali krásné druhé místo!

Diplom jako důkaz

Diplom jako důkaz

Celou kategorii pak vyhráli dva cosplayeři, kteří vytáhli na scénu kostým klasického Sherlocka a Watsona (jistě pochopíte, jak muselo Holmesologovo srdce poskočit!) a odehráli scénku s velmi, ale skutečně velmi zapeklitou zápletkou.. odtud alespoň jedna fotka.

1919626_10152247854779607_3304488325686234473_n

Tak, to byla první zajímavost. A další se odehrála v ten samý den, jen o chvilku později. Aby mohla porota v klidu sečíst hlasy, hledali pořadatelé FFcosplaye nějakou kulturní vložku. No, jak jinak. Samozřejmě jsem se nabídla. Když mi bylo řečeno, že s mým výstupem nemají sebemenší problém, začala jsem vymýšlet taneček. A co z toho vzešlo? Taneční vystoupení, které se v pěti minutách téměř čistého času dotklo několika seriálů / filmů a kupodivu, mělo úspěch. Je pravdou, že přijetí jsem se bála hodně, protože pro podobné publikum jsem ještě netančila, ale vzhledem k tomu, že za mnou ještě dva dny poté chodili lidé se slovy jako „To bylo úžasné; bylas dobrá; to se ti povedlo“ apod. snad opravdu neměli důvod mě vypískat. Ne, nebojte se. Nebude to bez fotek! A dokonce ani bez videa!

Jen pro pochopení. Taneček vypráví příběh dívky, která má sen. V tom snu potkává různé seriálové a filmové postavy, k některým je milá, k některým ne.. prochází ale kouty fanouškovského vesmíru tak dlouho, až narazí na silného nepřítele. Mimozemšťany, kteří si říkají Dalekové. Ti se právě chystají napadnout Zemi! Dívka neví, co má dělat, podnikne pár pokusů, ale jen marně! Naštěstí však přichází Doctor (postava ze seriálu Doctor Who) a Zemi zachrání. Dívka s ním pak chvíli hovoří, ale náhle se Doctor vypaří, sen končí a ona opět usíná tvrdým spánkem.

A pak ještě poslední věc. Sice mimojevištní, ale to je teď jedno. Má a Jirkova kamarádka byla v Chotěboři též. A jelikož tančí orientální tance, dostala možnost prezentovat se v místní čajovně. Jeden večer hodinku strávila předváděním svého umění před nadšeným publikem. A tady jsem dostala svou možnost i já. Tančila jsem v čajovně! Sice to byla náhlá iniciativa, ale bylo to moc milé.

A takhle se tančí v čajovně

A takhle se tančí v čajovně

Když jsem pak uřícená dosedla zpět do svého „křesla“, přišla za mnou jedna dívka: „Ahoj, hele, když takhle tančíš, nechtěla bys příští rok na MoveConu tady vést nějaký taneční workshop?“ Vyvalila jsem oči, zhluboka jsem se nadechla a pak odvětila jen strohé „Ale ano! Určitě!“ Nakonec jsme skončily při tom, že skutečně příští rok budu i já součástí MoveConu (což je jedna z linií Festivalu Fantazie) a budu opravdu mít vlastní taneční workshop.

Mimochodem, ještě k té čajovně. Byla nejen pěkně zařízená, klidná a příjemná, ale zároveň jsem také díky ní objevila tu výtečnou a osvěžující chuť maté s kokosovým mlékem. Vlastně se přiznám, že jsem tam v posledních dnech nic jiného nepila.. čím to asi bude. Asi jsem závislá. Ale tak, uznejte sami. Popíjet maté, sedět v přátelském prostředí a s Doctorem po boku.. co více si přát?

Tudíž, ano. Já bych tuhle jevištní část Festivalu označila za velmi úspěšnou. A už teď se těším na příští rok! Ale pozor, tím mé vyprávění nekončí. Samozřejmě jsme s Jirkou také udělali pár výletů po okolí, ale o těch až příště!

Komentáře: 22 (+add yours?)

  1. Trackback: Skrz naskrz prázdninami a andělovým nitrem III. | Listy Snů Duo
  2. Pisálek
    Sep 08, 2014 @ 19:08:24

    A mně to FFko jako obvykle zase nevyšlo, sper to čert😀 Scénka jako obvykl famózní!🙂

    Odpovědět

  3. Luthien
    Sep 07, 2014 @ 10:24:58

    Ach jo, hrozně jsem chtěla na Festival Fantazie, ale bohužel jsem v té době nemohla😦 Snad mi to už konečně příští rok vyjde! Vystoupení v kostýmech jste měli vážně super a tančíš nádherně!

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Sep 13, 2014 @ 15:32:32

      Však se dostaneš. Určitě. A věřím, že se tam třeba zrovna příští rok setkáme!🙂 Děkujeme za pochvalu a já dvojnásob. Vždycky mne potěší, když se někomu můj taneční „výtvor“ líbí..🙂

      Odpovědět

  4. Janinka
    Sep 01, 2014 @ 20:06:06

    Ona žije, žije!
    Krásné taneční vystoupení🙂.

    Odpovědět

  5. homo sapiens tupiens
    Aug 31, 2014 @ 22:15:04

    Zjevně máš opravdu nabitý program – a samými úžasnými zážitky (pomineme-li hotel, ale to už tak někdy bývá, sama bych mohla vyprávět). To mě moc těší. Gratuluji ke krásnému umístění a děkuji za zprostředkování atmosféry prostřednictvím povídání, fotek i videí. Jsem ráda, že jsi nám zase dala možnost si u tebe počíst, a těším se na pokračování.

    Odpovědět

  6. TlusŤjoch
    Aug 29, 2014 @ 21:52:37

    Gratuluji k umístění.
    Vítej zpět na bitech, které znamenají svět

    Odpovědět

  7. TheMole
    Aug 27, 2014 @ 21:21:22

    „Zvládla jsem konečně dospat to, co jsem za celý školní rok naspat nedokázala.“

    No prosím – to je to nejdůležitější ;-)!
    Tož vítej zpátky…🙂

    Odpovědět

  8. Jarka
    Aug 27, 2014 @ 19:49:59

    Tak možná to ubytování nebylo jak v prvotřídním hotelu, ale sama píšeš, že jste tam chodili jen spát a jinak jsi měla den plný aktivit. Ty pódiové sis určitě náramně užila a ke druhému místu – velká gratulace. Na fotkách i videích ti to moc sluší a už teď se těším na vaše prázdninové výlety.😎

    Odpovědět

  9. Beatricia
    Aug 27, 2014 @ 18:50:02

    Jsem velice ráda, že ses objevila na scéně blogu, fakt jsem přemýšlela, co s tebou je. Tak je vše O.K. Blahopřeji ke krásnému druhému místu a těším se na slíbené fotky a video.
    Zlatíčko, tvůj blog je na vysoké úrovni, tak se odvažuji upozornit na maličkou chybičku, ale ta je na očích hned nahoře v rubrice Kdo je autorka. Píše se tam: Jsme mladá dívka… tak pokud to nemyslíš jako plurál majesticus… ☼☼☼

    Odpovědět

  10. Lowri
    Aug 27, 2014 @ 15:44:30

    Na Festival fantazie bych se jednou hrozně ráda také podívala, žel, ještě mi to nějak nevyšlo. Takže jsem ráda alespoň za takové reporty, fotky a videa, které jsem teď našla i u Tebe, alespoň trochu díky nim zjistím, jak to na té akci vypadalo a co se tam dělo.
    Též děkuji za vysvětlení toho tanečního vystoupení. Video jsem už dřív viděla někde na Facebooku a strašně se mi to líbí, jen mi vrtalo hlavou, co přesně to znázorňuje. Je to krásné, smekám🙂

    Kromě toho jsem si teď velmi oblíbila celý Tvůj blog, je takový milý, chytrý a inspirativní🙂 Přeji hodně štěstí a těším se na další články!

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Aug 27, 2014 @ 17:27:54

      Stojí to za to. Pevně doufám, že Tě na FFku jednou uvidím..😉 Potěšilo by mne to.. a děkuji.. ale je to mne až příliš chvály. Ovšem, neříkám, že nejsem ráda. Jsem. A moc. Vždycky mne potěší, když se můj blog, nebo v tomhle případě taneček, líbí!
      tak zatím děkuji za milý komentář a budu se těšit na další návštěvu!

      Odpovědět

  11. annapos
    Aug 27, 2014 @ 05:07:48

    Blog má být zábava Andělko a tak se ještě chvilku bav, prázdniny jsou od toho, tak je užívej v pohodě.

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

