Arionále – aneb Buďte opeře blíž

Fajn, před několika málo hodinami jsme na jeden komentář odepsala, že: „žádné nové projekty, jen ty staré“ a vidíte? Zase nic. Ten nápad přišel náhle. Proč? Protože prostě.. já nevím. Možná to někomu přijde divné, možná až příliš prosazuji něco, o co prostě dnešní společnost nestojí. Ale to je fuk. Já to tak nechci nechat. Proto, ať už jste milovník opery, nebo ne, slyšte! Arionále přichází na scénu!

Arionále0

O co jde? Víte, když jsem procházela youtube, tak jsem tam narazila na spoustu celých oper. Já vím, nemělo by to tak být. Je to proti autorským právům, ale s ohledem na mou nedávnou úvahu o zpřístupňování umění pouze snobům, mne cosi napadlo. Co kdybych si vždy nějakou z těch oper na nějaký čas vypůjčila a zpřístupnila na mém blogu vám.  Dejme tomu vždy v nějaký určený den v měsíci vytáhnout jednu operu, v přesný čas ji umístit na blog a v přesný čas ji zase dát pryč.

Přišlo mi to jako dobrý nápad. A tak jsem přemýšlela dál. Proč to vše podat jen tak, obyčejně. No ano, přiblížit děj nějakým netradičním způsobem by nebylo k zahození.. (Zatím si ponechám onen způsob pro sebe, s dovolením..) a vyprávění samozřejmě, bude-li to možné, oživit o nějaké perličky, které se k té které opeře vztahují. No problema!

A aby toho nebylo málo, pokusím se vždy nakonec dát nějaký menší úkol (otázky? Dotazník? Či cokoliv jiného..), který se bude k opeře vztahovat též. Ale je dost možné, že se pokusím tohle vše oživit ještě nějak jinak. Každopádně, je jasné, že jen tak to být nenechám a že vy a každý, kdo bude chtít, dostane možnost vidět jednu celou operu pěkně z pohodlí svého domova a navíc o ní zjistit všemožné zajímavé věcičky. No, není to alespoň částečně lákavá nabídka?

Ale více zatím nepovím. Snad jen to, že již v září 13.8.2013 zde objevíte první operu. Jakou? Nu, jen se nechte překvapit. Včas se dozvíte..

Komentáře: 8 (+add yours?)

  1. Luciano
    Sep 02, 2013 @ 16:02:11

    Já bych určitě začal Traviatou, na YT je verze s Annou Netrebko. Na to se prostě dívá jedním dechem. A pokud ráda opěvuješ vztahy, tak možná Magická Flétna s nepřekonatelnou Dianou Damrau. A jestli českou, tak nejspíš Prodanou Nevěstu. O autorských právech Ti neporadím:). A chválím povídání o pěvcích.

    Odpovědět

  2. TlusŤjoch
    Jul 24, 2013 @ 20:18:38

    Já tedy na zpěvohry moc nejsem, ale možná…

    Odpovědět

  3. Ježurka
    Jul 23, 2013 @ 17:14:00

    Tobě se nápady v hlavě rodí jeden za druhým! To se mi líbí! Já sice v životě moc oper neviděla, ale jako nápad to beru, třeba se kouknu, co víš?

    Odpovědět

  4. Beatricia
    Jul 19, 2013 @ 18:15:27

    Jsi opravdu činorodá a máš výborné, originální plány. Opera v dnešní hektické době není moc na pořadu dne, tak bude výchovné a přínosné, když uveřejníš nějakou operu na blogu. Autorské právo nás trápit nebude.☼☼☼

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

