Pařížský deníček poprvé; Jak se plní sen?

„Sny jsou od toho, aby se snily“. Toť jeden možný výklad, ano. Ale já říkám něco jiného. Mé přesvědčení tkví v přesně opačném tvrzení. „Sny jsou od toho, aby se plnily. Alespoň tedy nějaké z nich.“, a protože mé motto zní: „Nesni svůj život, ale žij svůj sen,“ a protože je mnoho a mnoho lidí přesvědčeno, že je to hloupost, a že splnit si sen je nemožné, chci vám teď vyprávět můj příběh a tím vám dokázat pravý opak. Bourám mýty a přesvědčení! Sny splnit jdou!

Začalo to asi tak před dvěma roky. Poprvé jsem tehdy viděla na televizní stanici Mezzo TV onu, zde již tolikrát zmiňovanou, operu, Láska ke třem pomerančům. Představení z pařížské L’opera de la Bastille. Už tehdy jsem jí naprosto propadla. A ano. Ti, co můj blog navštěvují již delší dobu, ví, že to není jen to. Správně. Poprvé jsem tu také uviděla jistého operního pěvce, o němž na Listech snů také často mluvím. Amerického tenoristu Charlese Workmana.

Od té doby se stal mým vůbec nejoblíbenějším zpěvákem. Schraňovala jsem, a dosud schraňuji, všechny nahrávky a videa s ním. Dokonce jsem dostala možnost vidět ho i naživo v mozartově opeře Idomeneo, v pražském Stavovském divadle. Ale i přesto všechno pro mne byla jedna role stále nepřekonatelná. Princ z Lásky ke třem pomerančům. Jo. V tomhle ho tak vidět přímo na scéně! DVD je pěkné, ale živému představení se zkrátka nevyrovná, a to už jen kvůli tomu, že celá tato pařížská inscenace je zkrátka nesmírně povedená.

Uběhlo jen několik měsíců od doby, kdy jsem Mr. Workmana viděla „in natura“ v Idomeneovi a během nich se událo mnoho věcí. Mezi nimi i ta, že jsem zjistila (to bylo v roce 2010), že Láska ke třem pomerančům, zcela stejná inscenace, pod vedením stejného režiséra, bude v Bastille znovu. A to v červnu  a v červenci roku 2012. A tady, tady se zrodil ten bláznivý nápad. Co si takhle skutečně udělat výlet do Paříže a zajít si do opery? Ano, já vím.. zní to možná šíleně a nemožně, ale.. vymyslely jsme to s maminkou, a ač jsme tomu zpočátku ani samy nevěřily, pomalu jsme začaly zjišťovat, co by takový „obyčejný výlet“ vlastně obnášel.

Měsíce plynuly a my jsme během nich stále více zjišťovaly, že by tahle akce zas až tak nemožná, jak se na první pohled zdála, nebyla. A co se nestalo? V dubnu tohoto roku jsme již měly v ruce nejen všechny potřebné informace, ale zároveň i jízdenky Praha = Paříž a zpět, lístky na Lásku ke třem pomerančům do L’opera de la Bastille (a to dokonce na dvě představení, na 11.7, a na derniéru 13.7.) a také již teoreticky i klíče od zarezervovaného apartmánu.. a co víc? Díky tomu, že jsem již nějakou dobu před tím byla s Charlesem Workmanem v písemném kontaktu, měla jsem také od něj přislíbení setkání s ním..

Připadá vám to neuvěřitelné? Ale no tak.. vše to je jen důkaz toho, že pokud máte sen, a pokud uvěříte, že je možné si ho splnit, a pokud za ním skutečně půjdete, pak překonáte všechny překážky a nakonec dojdete k vytčenému cíli. A to se vším všudy. A řeknu vám, je to krásný pocit! A ne, nebojte.. nepřipravím vás o povídání o mých zážitcích. Jsem jich nyní zcela plná. Tak, tak.. chápete dobře. Má nynější delší nepřítomnost byla způsobená mým pobytem v Paříži. O něm, a o tom všem, co jsem tu zažila a viděla, vám budu povídat v následujících článcích. Protože skutečně.. je co vyprávět!

A jaké články budou následovat?  

  1. Pařížský deníček podruhé; Jak jsem byla pozvána na colu (vyprávění o tom, jak jsem se setkala s Mr. Workmanem, a o tom, jaká byla inscenace Lásky ke třem pomerančům po sedmi letech)
  2. Pařížský deníček potřetí: Cesta metrem a pět hodin v Louvru (článek plný dojmů z procházek po pařížských památkách a vůbec obecně z cest; jak nadzemních, tak z podzemních;  po městě a také o tom, jak jestli, a jak, jsem nasála pověstnou pařížskou atmosféru)

Ale prozatím vás budu ještě chvilku napínati.. ale nebojte se, ne dlouho!

Komentáře: 35 (+add yours?)

  1. Trackback: Vidím moře! | Listy snů
  2. Trackback: Pětizamyšlení | Listy snů
  3. Trackback: Pařížský deníček naposledy « Listy snů
  4. Julie Françoise
    Aug 26, 2012 @ 20:11:20

    Báječné! Jsem moc ráda, že se Ti zážitek vydařil! A ze všeho nejvíc se mi líbí Tvá životní filosofie, myslím, že jsi objevila způsob, jak v životě zažívat neuvěřitelné věci – a to je nádhera! Mimochodem, letos jsem v Paříži měla také skvělý kulturní zážitek, shodou mimořádně šťastných náhod jsem se dostala do opery Garnier na balet (La fille mal gardée).

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Aug 26, 2012 @ 23:14:15

      Ano. Možná jsem na to skutečně „kápla“..🙂 A.. hmm… takový pěkný zážitek také.. to není vůbec zlé. A víš Ty co, Julie? víš, že jsme se možná i viděly? Protože, Ty jsi tam byla na Oslavy pádu Bastilly, 14.. že? V ten den jsem byla v Louvre a potom jsme ještě procházela po Champ Elysées. Že jsi se také pohybovala někde v těch místech?

      Odpovědět

  5. Lúthien
    Jul 23, 2012 @ 14:57:26

    Moc se mi líbí tvůj přístup – nic není nemožné, když člověk věří🙂

    Odpovědět

  6. Šeříková
    Jul 16, 2012 @ 17:32:53

    To muselo být krásné! doufám, že se ti splní i další sny, zasloužíš si to, vílo zasněných růží a růžových snů🙂

    Odpovědět

  7. PuntikatyHrnek
    Jul 16, 2012 @ 11:25:06

    No a přesně tak to má být. Gratuluji moc a moc a jen tak dál!🙂

    Odpovědět

  8. Vendy
    Jul 15, 2012 @ 19:49:06

    Taky jsem zvědava na pokračování. Když se někomu sen vyplní, je to neuvěřitelné…

    Odpovědět

  9. Jarka
    Jul 15, 2012 @ 16:34:02

    Taky si myslím, že hodně záleží na nás, jestli sen zůstane snem, nebo jestli podnikneme nějaké konkrétní kroky k jeho uskutečnění. Dá to hodně přemýšlení, zařizování, chce mít i nějaký ten peníz v zásobě a pak nemůže být žádná překážka dost velká na to, aby se nedala zdolat.😉 Moc se těším na pokračování Pařížského deníčku.😀

    Odpovědět

  10. Ježurka
    Jul 15, 2012 @ 12:44:44

    Krásné a moc Ti to přeji! Ano, je to krásné, když se splní velký sen, to, o čem jsme snili a nemysleli si, že to bude skutečnost. Ale proč ne? Odvážnému štěstí přeje, je dobře, že jsi se do toho pustila a vyšlo to! Blahopřeji ke splnění tak krásného snu! Těším se na pokračování!

    Odpovědět

  11. Ivet
    Jul 15, 2012 @ 12:09:45

    Pozdě, ale přece!
    Po dovolené jsem tu a s radostí čtu tvé „perly“. Tak jako ostatní komentáře mohu pouze konstatovat, že je to krááásné. -:)
    Děkuji.

    Odpovědět

  12. ladyesik
    Jul 15, 2012 @ 11:53:58

    Tak to je nádhera :)) Těším se na další články a přeji ti tvůj sen!! Ale snad máš i další, kterých můžeš dosáhnout🙂 Nejvíc mě fascinuje, že si se s ním sešla🙂

    Odpovědět

  13. Daniela
    Jul 15, 2012 @ 09:37:31

    Ešte ti odpoviem na tvoj komentár u mňa, ohľadne projektu Mosty. Je mi jasné, že si to nemohla postrehnúť, čo ti naznačujem. Mala si plnú hlavu iných vecí. A nečudujem sa ti :-)) No možno si v Paríži nejaký most odfotila.

    Odpovědět

  14. Daniela
    Jul 15, 2012 @ 09:35:47

    Priznám sa, pri čítaní tohto článku mi behali po tele zimomriavky. Takže ty si si splnila taký krásny sen? Teším sa z toho s tebou. Tú operu vôbec nepoznám, začala som googliť. V našom divadle sa vraj hrala v roku 1931😦 teda v čase, kedy som ju nemala šancu vidieť. Ale pustím si aspoň nahrávky z YT. Ďakujem, že si mi rozšírila moje operné obzory. Už sa teším na ďalšie tvoje články z Paríža. Sny si treba plniť, keď sú na to podmienky….

    Odpovědět

  15. Martina
    Jul 15, 2012 @ 09:22:06

    Máš vážně štěstí. Splnit si takhle svůj sen, asi bych celý den skákala po posteli. Už se těším na další pokračování tohohle deníčku, protože je určitě na co čekat.

    Odpovědět

  16. Beatricia
    Jul 15, 2012 @ 06:27:59

    Zlatíčko, tento komentář je mimo téma. Mám malou připomínku, takovou třešinku na dortu v tvém dokonalém blogu. Týká se tvého zajímavého nicku. Když už jsme u té francouzštiny, tak člen le je mužského rodu a fille – dcera – je rodu ženského. Správně by měl být ženský rod la fille. Nezlob se, že to uvádím, ale je to v zájmu tvého luxusního blogu. ♥♥♥

    Odpovědět

  17. Beatricia
    Jul 14, 2012 @ 23:30:52

    To je úžasné splnění krásného snu…opravdu se to čte jako sen. Moc pěkně (jak jinak) jsi to vylíčila. Musím uznat, že máš sny vznešené a z vyšších společenských pater. Prosím, nenapínej nás, věrné čtenáře, a brzy dej pokračování. Jakou řečí jste komunikovali – francouzsky, nebo anglicky? Těším se na další „to be continued“. ♥♥♥

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

