Listovníček šestý

Každý Listovníček začínám slovy, které poukazují na nesmírnou nevyzpytatelnost času. A to spíše v tom smyslu „rychlosti světla“, aneb Uteklo to rychleji, než jsem se stačila ohlédnout. A to bych mohla říci i nyní. Ale abych se neopakovala… zkrátka s každým měsícem se doba mezi jeho prvním a posledním dnem nějak zkracuje. Nechci ani raději vědět, jak rychle uteče ten nynější. Ale teď už k souhrnu…

Rychlý pohled do historie: Přiznám se, že to tu trochu zanedbávám. A bohužel ne jen to. Stejně i Numéro. Možná to tak nevypadá, ale je tomu tak. Avšak i to je zapříčiněno nevyzpytatelností pana Času. Ani na vaše blogová místečka nechodím tak často, jak bych ráda… no, ale snažím se. Tímto se však chci omluvit. Snad bude lépe.

Z toho také vyplývá, že se nic velkého neudálo. Žádné nečekané změny na Listech snů nenaleznete. Jde-li pak o články, tak tentokráte jsem, kupodivu, i přes všechny ty překážky, byla celkem činná. Vyšlo jich osm. Mezi nimi několik útržků z mé literární tvorby, jako První a Druhá kapitola Prostopášnosti reality, první část soutěžní povídky Avermin klíč a nakonec po dlouhé době se tu zjevila i nová Bissazioa, tentokrát s názvem Smetánka. Úplně prvním článkem měsíce pak byl můj text o Sherlocku Holmesovi a o tom, jak jsem mu „propadla“, a potom dva další články, fotoreportáž z návštěvy Ještědu a článek stručně pojednávající o smyslech kočky.

A zabrousím-li do vod jiných, tak i na mFantasy se objevily dva mé nové příspěvky. Recenze na film Dungeons and Dragons, a potom „bulvární“ článek, Skandál ve Středozemi. Jinak však seznam všech mých dosud na mFantasy publikovaných článků naleznete zde.

Pohled do křišťálové koule, aneb Co bude: Mohu s radostí říci, že poslední dobou se naštěstí vede nějakým způsobem tvořit další kapitoly. Není to závratná rychlost, ale nějaká rychlost to je. V zásobě mám pokračování od obou mých „románů“, takže mí milí čtenáři, těšte se. Mimo to bych se konečně chtěla dokopat k psaní jednoaktovek. Což je sice v mém případě těžké, ale i těch je třeba. Tak snad..

Také se mi doufám podaří opět oživit spící rubriku „Best of youtube“. I když je mou nejoblíbenější, již dlouhý čas do ní pořádně nic nepřibylo. A to je špatné!

Ale jinak též, nic závratného v plánu nemám. No, jak tak koukám, ty soupisy jsou čím dál tím více skromnější a kratší. Snad nevadí. Ono není nikdy na škodu trochu si „zorganizovat“ myšlenky. Tím tedy pro dnešek končím a jen ještě dodám nějaké ty „Otázky a úkoly“.

Otázkúlovník:

  1. Co se vám vybaví, když se řekne Řecko (bez ohledu na dnešní stav v něm)?
  2. Co vy a léto? Jaké plány máte?

Komentáře: 26 (+add yours?)

  1. Shyinea
    Jun 27, 2012 @ 15:11:21

    Řecko? Vybavím si antické Řecko s bohy a nádhernými stavbami. Sama píšu povídku, kde vyobrazju architekturu a způsob života Říma a Řecka, ale je to ěnco úplně jiného😉
    Určitě aquapark, koupaliště a voda, voda a zase voda. My ale nikdy nejezdíme na dovolenou, takže budu pořád doma🙂 To ale nevadí.

    Odpovědět

  2. Tlustjoch
    Jun 26, 2012 @ 16:11:19

    1) Pallas Athéna. Neb byla moudrá.
    2) Focení, focení, focení…

    Odpovědět

  3. Lúthien
    Jun 20, 2012 @ 09:03:55

    Já tvou aktivitu obdivuju!😀 Když si vezmu, jak dlouho už jsem nenapsala povídku nebo další kapitolu knížky, tak se fakt stydím.
    1. Co se vám vybaví, když se řekne Řecko (bez ohledu na dnešní stav v něm)?
    Vybaví se mi moře, ostrovy a pak knížky Geralda Durrella, které mám moc ráda a většina z nich se odehrává v Řecku.
    2. Co vy a léto? Jaké plány máte?
    Musím si hlavně najít brigádu a vydělávat, takže nic moc.

    Odpovědět

  4. Ježurka
    Jun 17, 2012 @ 13:35:42

    Později, ale přece reaguji na Tvůj článek. Co se týče času, počkej, až jednou… tedy až budeš v důchodu, to pak teprve ten čas letí rychlostí blesku. Když slyším Řecko, trošku mám zlost, ale na druhou stranu se mi vybaví antika. Tam jsem nikdy nebyla a už nebudu, je to na mne už daleko. A dovolená letos jako už pár roků předtím bude opět na pár dní ve Fr. Lázních, pár dní v Praze a po příbuzných jako na Moravě a tak. Tedy, jestli nás nepřepadne nějaká nemoc.

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jun 17, 2012 @ 13:39:27

      Snad nepřijde! To je a příliš pesimistické smýšlení, Ježurko..
      Jinak, máš pravdu. Při pomyšlení na Řecko mám také trochu zlost, ale ta antika.. tu mám s ním spojenou nesmazatelně..🙂

      Odpovědět

  5. ladyesik
    Jun 08, 2012 @ 18:09:19

    Řecko? Antika🙂 Jinak jsem ráda, že taky čteš Pratchetta. Všechny filmy jsem viděla a taky se mi moc líbily, knihy jsem až na dvě četla všechny. Ale ty první ne tak pořádně, takže si je postupně kupuju v antikvariátech, kde jsou za poloviční cenu.

    Odpovědět

  6. annapos
    Jun 08, 2012 @ 17:41:12

    Když se někdo mladý omlouvá, že nesedí u počítače, chtěla bych říci, leť ptáčku je tolik krásných a zajímavých věcí na světě, napíšeš to až zestárneš, teď si hlavně užívej život, protože čas, je veliká potvora, dnes se ti zdá že ho máš habaděj, počkej ale za pár let, uděláš klik, a rok je pryč.

    Odpovědět

  7. Jarka
    Jun 08, 2012 @ 08:22:31

    Tvůj Listovníček, je tak akorát a úměrný tomu, že se blíží konec školního roku a to bývá pro studenty náročnější období.😉 V Řecku jsem nikdy nebyla a v poslední době, si nemůžu pomoct, ale při vyslovení tohoto názvu, mi naskakuje zadlužení a stávkující lidé v ulicích.😦 Dovolená, tak jako pár roků po sobě, bude „jen“ tuzemská, koupání a výlety.😀

    Odpovědět

  8. Beatricia
    Jun 08, 2012 @ 06:04:06

    Ten „anonym“ jsem já, Beatricia. Nevím proč, vždyť jsem napsalasvůj nick i svůj web. b.😦

    Odpovědět

  9. Anonymní
    Jun 08, 2012 @ 06:00:29

    Nádherně laděný článek. Zabýváš se filozofickou otázkou času. Ano, čas je velmi vrtošivá a zlomyslná veličina. S milovaným člověkem promění hodinu v minutu a na zubařském křesle zase naopak.
    Řecko mi evokuje řecké antické báje a staré bohy. Léto chci strávit tak, abych na konci nemusela použít ten slavný citát „Tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastným.“ :-)**

    Odpovědět

  10. Amelie
    Jun 07, 2012 @ 01:29:59

    Plány na léto nemám žádné, za mě plánují mí autisté. V Řecku jsem nikdy nebyla.

    Odpovědět

  11. Trigatron
    Jun 06, 2012 @ 09:55:41

    Opět mohu jen poznamenat, že čas je relativní. Ale některé věci, jako například kvalita článků zde, naštěstí zůstávají invariantní – přesněji řečeno, neměnně výborné.

    Co se publikovaných recenzí, až na to Dračí doupě, které jsem neviděl, mohu s Tvým názorem jen a jen souhlasit. (Mimochodem, Dračí doupě, hra na hrdiny, to jsou má školní léta, tehdy jsem tomu opravdu propadl..)

    Řecko? Památky. Skalní kláštery Meteora, antické chrámy a jiné stavby, Delfy, Olympie, Mykény, Larissa, Athény. Muzea, sochy. Kousek mramoru z Akropolis (kde je mu konec?) A samozřejmě nesmím zapomenout na olivové háje, hlasité cikády a poměrně příjemné lidi.

    Léto? No to nevím. Napevno mám zatím určených jen pár bodů v čase. Jinak budu asi oscilovat mezi Prahou, Řevničovem, Jizerkami a Novým Městem na Moravě. A kolo mne bude také nějakou dobu doprovázet. (Rád bych zkusil projet Prahu na kole, bez obvyklého provozu..)

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jun 06, 2012 @ 17:43:20

      Neměnně výborná? Ale tak.. zase to příliš nepřeháněj😉 A ano! Řecko a olivy, to je zkrátka neodmyslitelně spjaté, stejně jako řecké umění (mimochodem, tahle otázka mne napadla při malbě řecké sochy..)
      Jinak koukám, že léto budeš mít dostatečně „rozlítané“, že? No, zkrátka už to tak bývá, když je volno, tak se člověk nezastaví..

      Odpovědět

  12. Vendy
    Jun 05, 2012 @ 23:58:39

    P.S.teď nevím, ale když se dívám na mou odpověď o Řecku, dvě třetiny jsou o jídle. Divné! Proč nepíšu o krásách řeckých památek? Malebných řeckých krojích? Osobitých řeckých melodiích? Památkách a suvenýrech?
    Nojo… asi jsem holt jedlík, tak proto…🙂

    Odpovědět

  13. Vendy
    Jun 05, 2012 @ 23:56:37

    Možná toho není moc, ale články jsou kvalitní. Takže kvalita převažuje kvantitu.
    Taky jsem poslední dobou nějak ubrala, když porovnám loňský počet článků za měsíc a letošní, je to víc než o polovinu méně. Důvodů zřejmě bude více…
    Ono se to zase srovná, milá Ash, ať tady nebo na Numero une.
    Líbí se mi tvá rubrika Doporučuji – tři z nich znám a na zbylé dva se podívám…

    Na otázky: když se řekne Řecko? Představím si moře a terasy, posez pod slunečníky. Modrá, ale opravdu modrá obloha a spousta zeleně kolem. Zmrzlina a ovocná mísa s hrozny a melouny. Kebab. (Nevím proč). Bílý chleba a červené víno. Sýr a olivy. Pohodu.

    Jak budu trávit léto?
    Nudně, milá Ash. Doma. Maximálně výlety na kole…

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jun 06, 2012 @ 17:36:23

      Ne, myslím, že jich neznáš více. Odkazy se pravidelně mění. Celkem je tam asi něco přes čtyřicet blogů😉 A ano, máš pravdu.. ono se to srovná.
      Jinak, i doma se ale dají strávit příjemné prázdniny, ne? A když si to zpestříš tím kolem..🙂

      Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

