Pohled do minulosti, aneb Velikonoce ve fotografii

Už je to tak… koukám, že jsem se jaksi zapomněla zmínit, že mne Velikonoce skutečně také navštívily. Sice trochu jinak, než tradičně (vlastně jsem je spíše navštívila já, protože jsem je prožila u babičky na Šumavě), ale to nic nemění na tom, že mi z nich zbylo pár fotek, které by byla škoda neukázat.

Jak už jsem řekla, skutečně jsem prožila velikonoční prázdniny na Šumavě. Byly velice hektické, ale naprosto úžasné! Téměř jsem si tehdy neodpočala, jelikož jsme tentokráte jely i se Sněhurkou, a jak jistě víte, my když se sejdeme, dějí se věci, ale stálo to za to!

Babička žije v jednom pomenším městečku, které nemá více než 10 000 obyvatel. I přesto se ale díky jedné věci zapsalo do české historie. Bohužel, časy se mění, firmy krachují, a takový osud potkal i proslulou zdejší sirkárnu. Ale to je už minulost. Hlavní náplní naší návštěvy sice nebyly výlety (jen krátké procházky okolím…), ale především hlídání mé malé sestřenice. Což je, Sněhurka může potvrdit, téměř nadlidský úkol. Ji utahat… to je téměř nemožné. Sice jsme se o to společně několikrát pokoušely, ale vždy to dopadlo přesně opačně, než bychom chtěly. To my jsme večer co večer padaly zmožené do postele a už jsme ani nevydržely dokoukat film do konce.

Kaple Anděla strážce, lidově Andělíček, která z kopce hlídá klid městečka

Pohled na město z mostu

Pohled na město z mostu podruhé

Jedna z uliček vedoucích na náměstí

Ale což, nějak se to zvládnout dalo. Hrát si se sestřenicí nás bavilo, a když nám padla, nebo když jsme měly volno, pak jsme buď sledovaly filmy a nebo psaly společnou povídku. Do té jsme se nakonec natolik zažraly, že z původního záměru „něčeho kratšího“ vzešla prozatím nedokončená povídka na asi patnáct stránek. Její název je: „Pět důvodů proč se (ne)zasnoubit“ a je o… a nebo ne. Možná, že časem dostanete možnost si ji přečíst.

Když se ještě vrátím ke dni příjezdu, tak první, co jsem udělala bylo, že jsem vzala foťák a protáhla Sněhurku městem. Chtěla jsem jí to tu všechno ukázat, protože na to, že to není velkoměsto, je tu toho k vidění celkem dost.

Zdejší krásná radnice na náměstí

Pravá strana náměstí s muzeem v čele (konkrétně zcela vpravo)

A co jsme samozřejmě také nemohly vynechat? No přeci krmení kachniček! Byla stále ještě celkem zima a ony byly chudinky hladové. Popadly jsme tedy se Sněhurkou sáček s již připraveným nakrájeným chlebem a houskami a šly jsme krmit. Na to tu je jedno speciální místo. Most. Viděly jsme naneštěstí skutečně jen kachny, i když zdejší řeka je dokonce známá i tím, že je možné zde zahlédnout mnoho pstruhů, kteří často kachnám ujídají jejich potravu, takže se sem tam může stát, že místo kachny zahlédnete pod odhozeným kouskem chleba zčeřenou vodu, ale my jsme ani jednu rybku neviděly. Nevadí. Třeba příště.

Zmíněný most

Poslední den před odjezdem jsem ještě zavedla Sněhurku na babiččinu zahradu s chatkou, kde většinou tráví část léta můj bratr, který tomuto místu a městu propadl a má ho nesmírně rád. Nedivím se mu… Zahrada je to velká a krásná, dokonce i s náhonem, takže se tu dá prožít příjemný čas nerušeného klidu. I když to se bohužel kvůli stavění kolem brzy změní. Ale i tak, mám to místo ráda.

Chatka i s částí zahrady

Detail našeho náhonu

Náhon v celé své kráse

No, a tím mé krátké ohlédnutí za Velikonocemi končí. Pak už nastal den odjezdu a nic více záživného se již nestalo. Doufám, že jsem teď ukojila touhy foto-milovníků😉 A pokud přeci ještě ne, přidávám ještě pár „uměleckých záběrů“. Jinak to je ale pro dnešek vše.

Komentáře: 34 (+add yours?)

  1. Janinka
    May 09, 2012 @ 21:14:32

    Moc se mi líbí takováto obrázková povídání…🙂

    Odpovědět

  2. Trackback: Listovníček pátý « Listy snů
  3. malé srdce
    May 01, 2012 @ 00:05:32

    Mám moc rád tyto příběhy ze života a navíc doplněné autentickými fotografiemi. Velmi rád se s Tebou, slečno Le fille Ash, procházím po krajinách Tvých prožitků.

    Odpovědět

  4. Ethnea
    Apr 29, 2012 @ 23:31:07

    Paradni fotky, nikdy me nenapadlo obejit mestecko, kde ziju, s fotakem. Zvlastni.

    Odpovědět

  5. Daniela
    Apr 29, 2012 @ 18:10:07

    Sušice? Mestečko, na okraji ktorého som sa kedysi dááávno zastavila. Pred cca 20 rokmi sme trávili dovolenku na Lipne a keďže nám počasie veľmi neprialo na kúpanie, tak sme spoznávali široké okolie. Pekne si ho odfotila a som rada, že tu konečne vidím aj fotografie🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Apr 29, 2012 @ 18:13:33

      A neboj, teď je tu snad skutečně uvidíš častěji! S mým foťáčkem se čím dál tím více sžívám a zjišťuji, že toho umí tolik…🙂 Jinak jsem ráda, že Sušici znáš. Jen škoda, že pouze jeho okraj. Snad jsem Tě díky fotkám zavedla na místa, která jsi neviděla😉

      Odpovědět

  6. Vendy
    Apr 29, 2012 @ 17:52:41

    Tví fotoohlédnutí je moc pěkné.
    Líbí se mi ta hlídající kaplička, opravdu příhodně umístěná.
    A vůbec z těch fotek dýchá taková pohoda, idylická zákoutí a klidná místa. Krásné stavby, pěkná zákoutí u řeky a kouzelná zahrada.
    Krásné fotky.

    Odpovědět

  7. Naďa
    Apr 28, 2012 @ 12:34:06

    I mně se fotky moc líbily, hlavně mi učaroval náhon. Opravdu nádhera…

    Odpovědět

  8. Vivienne
    Apr 28, 2012 @ 08:36:10

    krásné fotky, krásné město

    Odpovědět

  9. Jarka
    Apr 27, 2012 @ 17:42:55

    Babička bydlí v hezkém městečku a ty jsi pořídila moc pěkné fotky, opravdu by byla škoda, neukázat je nám. Líbilo by se mi i na té zahradě s malou chatkou, dokážu si představit, že bych tam strávila pár letních dnů. ;-D

    Odpovědět

  10. Trigatron
    Apr 27, 2012 @ 08:48:17

    Šumava je krásná oblast. Kdysi.. to už je ale pěkných pár let, jsem v Sušici byl. Tehdy ale radnice ještě opravená nebyla a muzeum také postrádalo novou fasádu. Fotografie chválím, povedly se. Díky jim mám chuť, podívat se do téhle oblasti v létě.. snad to zvládnu.🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Apr 27, 2012 @ 11:56:27

      Ano, Šumava je překrásná! Ta příroda tam je nezaměnitelná🙂 Jinak ano, v Sušici se toho za krátkou chvíli změnilo mnoho. A stále mění… s každou mou další návštěvou narazím na nějakou novinku…
      A klidně ji opět navštiv, třeba se tam někde potkáme😉

      Odpovědět

  11. Beatricia
    Apr 26, 2012 @ 22:01:19

    To jsou nádherné scenerie, tobě se fotky náramně povedly. A děkuji ti za velice hezký vtipný komentíček.

    Odpovědět

  12. Amelie
    Apr 26, 2012 @ 21:29:33

    Nádherné fotky. Tam by se fotilo.

    Odpovědět

  13. Petr
    Apr 26, 2012 @ 21:11:45

    Šumava je pro mne kus ráje. Dík za fotoprocházku. Prošel jsem se rád🙂

    Odpovědět

  14. Anonymní
    Apr 26, 2012 @ 21:03:36

    V tom muzeu mají krásný pohyblivý betlém, ale tys to už nejspíš viděla. Taky mě dost zaujaly ty krabičky od sirek. S babi tam občas zajedem autobusem. Jednou jsem se nakláněla přes ten most a spadly mi tam sluneční brýle.

    Odpovědět

  15. Ivet
    Apr 26, 2012 @ 18:27:20

    Tu povídku bych si ráda přečetla!
    Prožila jsem tu s tebou moc hezké Velikonoce, škoda, že to bylo už jen poohlédnutí za…!-:)

    Odpovědět

  16. ladyesik
    Apr 26, 2012 @ 16:24:31

    Chtěla jsem napsat, že jsem byla na Šumavě, ale byla jsem v Krkonoších. Tak jako tak procházky zdravou přírodou jsou super🙂 A vy píšete společně povídku? To je zajímavý🙂

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

