Jsem noční pták a hledím na oblohu

Sova. Tak se myslím říká lidem, kteří zcela ignorují normální lidský životní režim, který je již po mnoho let zažitý a nezměněný. Ráno vstávají později, než by možná měli a naopak večer jsou schopni být vzhůru kdo ví jak dlouho…. ano, vážení. Mezi ně já patřím.

Už jste se možná párkrát zalekli, když na vašem blogu přistál nějaký můj komentář ve velmi podivných hodinách. O půlnoci, po půlnoci, před jednou a někdy dokonce i kolem druhé hodiny ranní.  Ne, nebojte se, opravdu nejsem upír, nebo něco jemu podobného, jsem totiž sova. Ve dne spím a v noci bdím (ne doslova, samozřejmě…). Kdekdo by řekl, že to dělám špatně a že si vůbec neodpočinu… ano, kolikrát jsem již něco takového z kruhu známých na moji adresu slyšela. Ale vězte, že tomu tak v žádném případě není. Já si odpočinu… sice možná jinak, než ostatní, ale odpočinu. Mě byste do postele zkrátka brzy večer (rozumějte tomu tak v deset až jedenáct hodin…) nedostali ani za milion (no, i když, v takovém případě bych si to možná ještě rozmyslela…).

Proč? To je jednoduché. Já totiž v tyto hodiny teprve pořádně ožívám. Začínám dělat domácí práce, beru do ruky koště, píšu články a povídky a komentuji a vůbec provádím ještě mnoho dalších podivných a zcela normálních věcí… Ne, ze mě by doopravdy žádné ranní ptáče radost nemělo. Leda možná to, co dále nedoskáče, ale těch je po čertech málo…

Někteří mi tvrdí, že prý nic neudělám a nic nestačím, když takto podivně žiji. Ale kdeže, já toho stihnu opravdu hodně. Noc je klidná, a ne tak rušná jako uspěchaný den, a pro mne i uklidňující, a proto mám v tuhle dobu mnohem více energie, než po ránu. Nevěříte? Věřte! Já jsem zkrátka sova a jsem na to právem pyšná.😉

Ale paradoxy vládnou světu, jak už to bývá, a tak jsem tento rok, po nástupu na střední školu, dostala od p.Murphyho ránu pod pás. Protože celkem daleko dojíždím, musím vstávat už v pět hodin ráno. No považte, co je to pro mne za tragedii! Vstávat takhle brzy! Mně dělalo problém se probudit v půl sedmé… a teď najednou tohle. Ale což, jak se říká, zvyknout se dá na vše. I přesto to však  chce notnou dávku odvahy, sebevědomí, silné vůle a kdo ví čeho ještě, abych to zvládla. Už v pondělí se začínám těšit na pátek, kdy budu moci začít opět plně praktikovat můj přirozený soví režim. A co teprve o prázdninách. To jsem pořádně ve své kůži…

A co vy? Jste spíše ranní ptáčata, která si ráda přivstanou, nebo jste také sovy jako já a vyžíváte se v nočním životě?

Komentáře: 45 (+add yours?)

  1. Trackback: Listovníček čtvrtý « Listy snů
  2. Petr
    Mar 20, 2012 @ 22:40:51

    Ahoj sovičko🙂
    kdy jindy má člověk větší klid na práci než právě v noci? Sova tohle pochopila a když je klid, tak loví. I já lovém své verše a slova z hlavy, paměti duše, ba i ze srdce samotného. Předloni jsem takto po nocích napsal texty do celé knihy o krásách Lednicko-valtického areálu a ještě k tomu ve verších, ve dne bych to nikdy nedokázal. Takže všem sovám, jež právě zahajují svůj noční let, přeji dobrý lov…

    Odpovědět

  3. RM - Lucifer´s Angel
    Mar 18, 2012 @ 23:12:47

    p.s. ještě jsem chtěla dodat, že mam opravdu brzká rána ráda (hlavně v dubnu)🙂 jsou totiž většinou nejklidnější části dne. Ty co jdou z nějaké akce jsou doma a moc lidí nestává. Takže po ránu si chodím nejraději lehnout. Já totiž stávání nemam ráda v jakoukoliv hodinu, když spím, tak spím.

    Odpovědět

  4. RM - Lucifer´s Angel
    Mar 18, 2012 @ 23:08:19

    Za sebe musím říct, že jsem taky sova. Chodím si lehnout nad ránem a stávám co nejdýl, inu mam ráda spánek, ale stejně v průměru spím hodně málo (3hod, ale teď se to snažím zvíšit na 5 h) a někdy i vůbc, takže když řeknu “ že jsem si zapoměla jít lehnout“ , tak to myslím doslova. V noci toho prostě udělám víc a cítím se líp. Teď mam i práci, která mi vyhovuje, takže dělám noční… takže to mam tak, že v nocí bdím, tedy pracuji a ve dne spím a to mi vyhovuje nejvíc.
    P.s. pěkně napsaný článek.

    Odpovědět

  5. Vendy
    Mar 18, 2012 @ 21:54:58

    Jsem hybrid!
    Polosova, poloskřivan.
    Chodím spát kolem půlnoci, vstávám kolem osmé, ale budím se i v šest nebo v sedm ráno (zejména teď, dokud je normální čas). Ale to dělá i denní režim, mám převážně práci na odpoledne – kdybych vstávala ráno v pět, chodila bych spát zřejmě už v devět.
    Kamoška je klasická sova, ale taky už si zvykla, že musí ráno vstávat do práce a tak se prostě nějak přizpůsobila…jinak lidi, co znám, jsou většinou skřivani.

    Odpovědět

  6. (Ta)jemná kakaová
    Mar 18, 2012 @ 16:05:51

    Sovičky jsem vždycky milovala, od malička mým přáním bylo houkat jako vír, abych odháněla chmury nešťastným duším. A když se nyní zamyslím.. mezi noční tvory patřím, okolo půlnoci očekávám svého živlového anděla, Liru, která mi pomáhá při psaní – vlastně, většina slov asi patří jí.

    Tvůj způsob života se mi nezdá špatný. Tedy, pokud stáváš v pět hodin ráno a nejsi unavená, pak smekám svůj cylindr.

    Noc je magická, chutná jako zakázané ovoce🙂

    Jinak, pěkně napsáno.

    Odpovědět

  7. Beatricia
    Mar 17, 2012 @ 18:38:16

    Sláva, bariéra je překonána.
    Je to moc hezký zajímavý článek a týká se vlastně každého. Můj případ je tento: Rodiče mě pod přísnými sankcemi nutili chodit spát velmi brzy. Zhaslo se, muselo být ticho, takže nezbývalo, než spát. Jsem tedy super ranní skřivan. Je ale fakt, že za denního světla pracuji lépe a více.

    Odpovědět

  8. Beatricia
    Mar 17, 2012 @ 18:31:17

    Zkouším, jestli se už dostanu k tobě do komentářů.

    Odpovědět

  9. Jarka
    Mar 17, 2012 @ 08:44:40

    Já se hlásím mezi skřivany. Večer pravidelně a nezadržitelně kolem jedenácté usínám, když jsem ale chodila do práce, usínala jsem mnohem mnohem dřív, ovšem ráno se budila v pravidelný čas bez budíku. Řídila jsem si mobil, ale to jen pro strýčka příhodu, nikdy jsem nezaspala.;-) Myslím, že sovy to mají těžší, od školních let, je nutné brzo ráno vstávat a tak jsou odsouzené k permantnímu nevyspání a únavě. Jsem za svého skřivana ráda.😀

    Odpovědět

  10. annapos
    Mar 16, 2012 @ 18:35:18

    Mám to stejné, jen nějak déle to provozuji, a čas ukáže jaké to má následky, tedy to že mám s tímto stavem, „kdy normální lidé spí“ a já dostávám adrenalinovou bombu, zkušenosti, musím tě nabádat k boji s tímto fenomenem, velice rychle se to šíří, A JE TO NEMOC. Lehce si ověříš, že je to epidemie, a kolik je nás nemocných, když časy napsaných komentářů dáš na papír. Zdraví a přeje bouřlivý noční život o víkendu. Babča Anna

    Odpovědět

  11. ilon
    Mar 14, 2012 @ 17:22:33

    Tak to jsme na tom nyní stejně. Já také vstávám v pět ráno, ale musím říct, že mi to problémy nedělá. Ale víš, co mi dělá problém ? Například vydržet na Silvestra do půlnoci :)))
    Já jsem opravdu skřivan se vším všudy, i o víkendu vstávám v šest, ne, že bych si nechtěla pospat, ale tak nějak to nejde…

    Odpovědět

  12. Ježurka
    Mar 14, 2012 @ 13:52:17

    Já a sova? Kdepak, Už po deváté večer někdy začínám zívat, někdy pravda vydržím do jedenácti, ale to je málokdy. Jsem spíš ranní ptáče, i když už dávno u mne není pravda, že bych daleko doskákala, spíš potřebuji na všechno více času. Ale vstávání mi problém nedělá. Kolikrát, když vidím čas u komentářů těchto sov, tak si říkám, jak někdo může vydržet tak dlouho vzhůru. Ale i malé děti to mívají někdy naopak, tak je to asi i u dospěláků, ne?

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Mar 14, 2012 @ 20:37:16

      Každý to má zkrátka nějak… já zase naopak nerozumím tomu, jak mohou ptáčata tak brzy vstávat. Ale to je už tak. Každý si žije podle svého a diví se, jak že to může ten druhý žít zase onak…🙂

      Odpovědět

  13. Naďa
    Mar 13, 2012 @ 10:50:04

    Ano, je to tak, někomu vyhovuje noc, jiném brzy ráno. Já jsem jak kdy, teď už si můžu dělat co chci🙂
    Cestování bude příjemnější až začne jaro a pokročí, Andělko, už se těš, už to bude brzy🙂

    Odpovědět

  14. Mniška
    Mar 13, 2012 @ 10:05:31

    Sovy mám sice strašně moc ráda, nejen proto, že jsou symbolem moudrosti a také proto, že se mi zkrátka líbí tito noční dravci, ale nikoli, neožívám v noci. Naopak miluji spánek a noc, ač je také nádherná, mne do spánku velmi nutí. Samotnou mě to trochu mrzí, protože noc je brána do druhého světa, ale nerada někam chodím v noci. Ranní ptáče ale taky nejsem a tu pátou hodinu ti teda rozhodně nezávidím. Dovedu si ale představit takovou sovu, jako jsi ty a nějak mě neudivuje, žejsi schopná takhle žít🙂

    Odpovědět

  15. malesrdce
    Mar 12, 2012 @ 17:21:32

    Tak já jsem rozhodně noční tvor. Jak přijde 20 hodina, tu najednou ožívám a spát chodím okolo 24 hodiny a stávám 05.30 hod každý den. Mám sice nastavený budík jako pojistku pro každý případ, ale pokaždé se spontánně probudím minutu dvě před ječením budíku. Také jsem zjistil, že v čase od 20.00 do 24.00 hod mám nejlepší tvůrčí nápady. Těší mě, že nejsem sám noční tvor a že nás je daleko více🙂 Měj se hezky slečno Le Fille Ash

    Odpovědět

  16. ladyesik
    Mar 12, 2012 @ 16:07:08

    Nepřijde mi, že by se říkalo lidem, který mají nezměněný režim Sova. Spíš, že to jsou noční tvorové, žijí spíše v noci.

    Dokud jsem neměla tolik práce do školy, chodila jsem spát třeba o půl druhé, jednou i v pět😀 A to proto, že přes den mi přošlo blbý sednout si třeba k pc a hrát hru, ale večer jsem to rozjela – ne, nejsem člověk, co furt sedí u pc, ale prostě jsem potřebovala vypnout. A to šlo jen u hry a jen večer😀 Přes den bych si připadala jak pecivál. A vstávala jsem v 11, jémine… To teď jsem nadšená, když se probudím třeba v 7 sama, možná i v 8, 9 je normal, protože pak se do dvanácti naučím a mám pak célej den🙂 Ale jdu zase spát brzo, ale večer nejsem stejně moc produktivní, na čtení nemám koncentraci, na filmy mě bolí oči a před maturitou moc nepíšu🙂

    A už jsem si dala odkaz na blog🙂 A jsem taky ráda.

    Odpovědět

  17. Miška Mia
    Mar 12, 2012 @ 07:39:32

    Já jsem ranní ptáče. Potřebuju se dostat brzo do postele, to znamená co nejdřív před půlnocí, abych další den mohla vůbec fungovat. Vstávám také před pátou. V zimě s tím mám problém, ale jinak to docela jde. To je brzy i na ptáčata! Samozřejmě nejlepší je víkend, v posteli však vydržím maximálně do osmi. Pokud déle, pak mi to připadá jako ztráta času a že mi toho ze dne moc uteče. Nejvíce akční jsem ráno a dopoledne. Ale v létě – to mám ráda ponocování, hlavně s knížkou v ruce. To fakt můžu…
    Prima den,
    MM.=)

    Odpovědět

  18. bolinka
    Mar 12, 2012 @ 05:45:23

    Jsem skřivan, ranní ptáče, pro mnohé cvok, co se budí kolem páté a za všech okolností, a aby toho nebylo málo, cítím se odpočatá i po třech hodinách spánku. Většina lidí mi to závidí a i mně to vlastně vyhovuje, jen je někdy těžké být skřivanem mezi sovami, občas jsou rána smutná… Celý život čekám, až někdo procitne a jsem asi jediná, kdo si nestěžuje na nedostatek času.🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Mar 12, 2012 @ 20:42:36

      Jsi skřivan a komentářem jsi to jen potvrdila😉 (myslím tím časem publikování…)
      Jinak, já také nepotřebuji spát příliš dlouho… stačí mi tak pět, šest hodin. A jsem odpočatá dostatečně… ale když mohu, dokážu spát velice dlouho😉

      Odpovědět

  19. Ruža Ucekajová
    Mar 11, 2012 @ 23:02:31

    Jsem také sova, ale mám výhodu, že už mohu vstávat později. S tou prací to má ale rozložené. Přes den udělám co je třeba v domácnosti, večer pak se věnuji čtení a psaní- mezitím samozřejmě vstanu od počítače či knihy a opět se věnuji domácnosti, sobě , mužovi a kočičímu duu. Obvykle jdu spát o půlnoci, ale stejně neusnu, protože kočičky ,,ožijí“ začnou blbnout, chtějí si hrát a já, trouba se tomu ještě směji. Usnu pak ale bez problémů, takže mi asi pomáhají odbourat starosti.
    Už jen vzpomínám na dny, kdy jsem vstávala kolem páté hodiny ranní, někdy i ve 4 hodiny…fuj… Takže se těšte, ale máte ještě daleko do důchodu…

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Mar 12, 2012 @ 17:35:02

      Ano… tak to to máte moc pěkně rozvržené… správně. Den by měl být akční a noc klidová (ale u mne tomu tak často není…no, co s tím nadělám.)
      A vstávat ve čtyři? Tak to tedy nezávidím, To muselo být nepříjemné….

      Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

