První procházka

Už jsem se o tom zmiňovala, ale že to přijde tak brzy, jsem netušila ani já. Slavnostně nyní znovu oživuji rubriku „Fotografuji!“ Dlouho byla neaktivní, dlouho ležela ladem, ale to se teď změní! A co k tomu dalo potřebný impuls?

Nový fotoaparát! Vůbec mým prvním foťákem, kterým jsem začala fotit a jehož snímky se objevily později i na Listech snů, byl Sony DSC-W180. Neříkám, že to byl nějak špatný foťák, ale ve všech ohledech to byl rozhodně přístroj pro naprosté začátečníky, kteří se s něčím, jako je focení, teprve seznamují. Fotky z něj nebyly příliš kvalitní a jejich barevnost mi postupem času začala vadit (byly až moc přebarvené a odstíny měly k těm přirozeným dosti daleko, ostatně vidíte, jak vypadá fotka mého nového foťáku níže, focená právě starým foťákem). I přesto vše mu však vděčím za vůbec první možnost si „osahat“ jak to vlastně funguje. Koneckonců, vydržela jsem s ním téměř tři roky. Ale z mnoha důvodů jsem nedávno zatoužila po jiném. Lepším. Jediným možným východiskem, jak sehnat dobrý foťák za příhodnou cenu, bylo provést útok na Aukro.cz. Což jsem také učinila…

A tak se stalo, že po asi měsíční honičce a napětí, a díky hodnotným radám mého známého, jsem konečně byla úspěšná a za velmi příjemnou cenu 1400Kč + poštovné, si pořídila svůj první, čistě mnou vybraný, přístroj! Nyní mi tedy dovolte představit vám můj nový digitální fotoaparát Kodak EasyShare ZD710. 

Můj nový Kodak ZD710 v plné kráse

Vlastně bych správně neměla říkat jen digitální fotoaparát, protože tento se řadí buď do velmi vysoké třídy obyčejných digitálních kompaktních fotoaparátů, nebo ještě spíše do trochu nižší třídy digitálních zrcadlovek. Je to opravdu zrcadlovka. Sice již starší typ, ale to jí rozhodně neubírá na kvalitě. Ale na tom nezáleží. Konkrétní přesné specifikace můžete najít ZDE. Teď ale pár poznatků z pohledu uživatele… (Ovšem berte v potaz, že uživatele, který se s foťákem teprve seznamuje a zjišťuje všechny jeho možnosti).

Jakmile jsem dostala svůj nový přístroj do ruky, nadchl mne jeho příjemný tvar. Není velký, ale není ani příliš malý, takže se drží opravdu velmi dobře. Dokonce je v místech úchopu i pogumovaný, což držení ještě zpříjemňuje a zamezuje více pádu. Vnitřní ovládání vypadá sice ze začátku mírně složitěji, ale to opravdu jen na první pohled. Velmi rychle se na něj dá zvyknout a není problém se v něm lehce zorientovat. Asi největším kladem je, podle mě, dobré plně manuální nastavení, se kterým je možné si opravdu hodně pohrát, a které umožňuje opravdu velmi kvalitní fotky. Další šikovnou věcičkou, je optický hledáček. Ten sice není možné mít otevřený společně s displejem, ale já ho využívám rozhodně raději. Displej je totiž celkem malý a není na něj moc dobře vidět na slunci. Proto jsem se také při dnešním prvním focení bála, že fotky budou nekvalitní a rozmazané, protože tak se mi na displeji zdály, ale nakonec jsem byla velmi mile překvapena. Vlastně více než překvapena! Barvy jsou krásně přirozené, ostré a kvalitní (dokonce i při velkém přiblížení, které může být až 10x).

Ale teď už dost teorie… nyní vám sem dám několik fotek z dneška. Byly jsme s maminkou krmit kačenky a to by bylo, abych několikrát nezmáčkla spoušť, když jsou kačky zrovna tak neuvěřitelně fotogenické!😉 Teď už tedy bez komentáře několik ze 46 nafocených snímků.

Kačenek tu bylo opravdu hodně

A mnohé byly opravdu velmi zvědavé

Modelka mi krásně zapózovala!😉

Část z řeky, kde jsme kachny krmily

Cesta lemovaná barevnými keři

Komentáře: 44 (+add yours?)

  1. Daniela
    Mar 31, 2012 @ 14:36:27

    Neviem, či som ďalšie pokračovanie v rubrike „Fotografuji“ prehliadla alebo tu naozaj nič nové nie je? Nový foťák nechávaš takto zaháľať?

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Mar 31, 2012 @ 14:41:44

      No, naneštěstí ano… jedna kvůli tomu, že tu není nejkrásnější počasí a jednak že jsem ještě nenašla žádný čas, kdy bych vyšla ven a fotila. Ale slibuji. že si ho teď v brzké době udělám…😉 Opravdu…

      Odpovědět

  2. Trackback: Listovníček třetí « Listy snů,
  3. Ludmillas
    Feb 23, 2012 @ 18:41:14

    juuuj, si ma potešila, pretože túto rubriku ja milujem🙂
    krásne zimné fotečky🙂

    Odpovědět

  4. ilon
    Feb 22, 2012 @ 10:09:46

    Opravdu krásný fotky !!! Kačenky se nechaly poslušně vyfotit, nádherné, ale řeknu ti nejvíc se mi líbí ta cesta. To je opravdu překrásná fotka. A jak tam tak koukám na ty lampy, tak by možná stálo za to vyfotit stejný pohled ještě ve večerním osvětlení.
    Ach – jsem tu poprvé a hned si říkám o další fotku, jsem asi trošku nadrzlá :)))
    Tak mě neber vážně a hezký den přeji🙂

    Odpovědět

  5. (Ta)jemná kakaová
    Feb 18, 2012 @ 08:39:14

    Převelice fotogenické kachničky. Ale řekla bych, že kouzlo fotek bude spíše fotografem.
    O Kodaku jsem nedávno trošičku snila, Jak vidím, snímá přírodu opravdu dobře, především ve Tvých rukách.

    Poslední ve mě vzbouzí zvláštní pocity, je nádherná.🙂

    Dobrá práce!

    Odpovědět

  6. Elza
    Feb 17, 2012 @ 21:56:50

    Rudnu závistí! Fotky se ti dost povedly a máš pravdu, barvy jsou fakt dobré!

    Odpovědět

  7. Lucerna
    Feb 16, 2012 @ 21:21:24

    Foti super, fotecky su krasne🙂

    Odpovědět

  8. Tereza
    Feb 16, 2012 @ 19:52:57

    Týjo, vážně krásné fotky…. A foťák je vážně pěkný, to já takový profesionální nemám….

    Odpovědět

  9. Ježurka
    Feb 16, 2012 @ 13:16:42

    Krásné fotečky! Nevím, která je nejhezčí, mně se líbí všechny! Blahopřeji, udělala sis radost a to je vždycky dobře!

    Odpovědět

  10. Amelie
    Feb 16, 2012 @ 00:44:56

    Krásné fotky. Moc se mi líbí ta poslední.

    Odpovědět

  11. MirekČ
    Feb 15, 2012 @ 22:12:14

    Opravdu dobrá volba a super cena.

    Odpovědět

  12. Daniela
    Feb 15, 2012 @ 21:23:36

    Gratulujem ti ku kúpe foťáku a želám ti s ním veľa krásnych chvíľ🙂 Fotky sú naozaj pekné.

    Odpovědět

  13. annapos
    Feb 15, 2012 @ 21:06:33

    Také blahopřeji k dobré koupi, fotí dost dobře i když já nejsem odborník a fotky posuzuji vždy spíše citově, zvířátka v jakékoliv formě potěší moje oko.

    Odpovědět

  14. Janinka
    Feb 15, 2012 @ 20:02:15

    Krásné fotky a krásný fotoaparát! Kdyby jsi viděla ten náš, asi by jsi umřela smíchy😀. Háček, co má držet baterku kamsi odpadl, krytku objektivu ve chvilce vytrhl ten mladší, na obrazovce jsou černé tečky, zřejmě někde uvnitř je cosi polámáno… Ale ještě fotí…😀

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Feb 15, 2012 @ 20:15:06

      (Jejda, komentář ti spadl do spamu, ale neboj!Vylovila jsem ho a blog pokárala, copak se tohle dělá?😀 )
      Děkuji🙂 Jestli ten tvůj ještě fotí, tak je to to hlavní, ale jak se zdá, opravdu je tam asi něco trošičku špatně… ale jestli ještě slouží, tak proč měnit, že?😉

      Odpovědět

  15. Jarka
    Feb 15, 2012 @ 19:56:45

    Jú, tak to je prima, že máš foťáček, teď se můžem u tebe těšit na častější přísun fotografií. Tvé první se náramně povedly, počasí přálo a kačenky ochotně pózovaly.😉 Máte opravdu hodně sněhu a to předpokládám, že dnes ván ještě přisněžilo. Jen mě mrzí, že má být hodně teplý víkend, tak nám ta nadílka určitě roztaje.😦

    Odpovědět

  16. Lucie
    Feb 15, 2012 @ 12:41:17

    To je paráda, koupila jsi velmi dobře🙂 Digitální zrcadlovka za takovou cenu, to je skvělé🙂 A vůbec nevadí, že je to starší typ, na kvalitě fotek se to rozhodně nepodepsalo, jsou moc povedené.
    Vidíš, my jsme s mladší sestrou chodily každým rokem v zimě krmit labutě u nás na Vltavě a letos jsme na to doslova zapomněly. To tedy musíme honem napravit!🙂
    Jsem ráda za oživení rubriky „Fotografuji“, fotky si vždycky moc ráda prohlédnu🙂

    Odpovědět

  17. Naďa
    Feb 12, 2012 @ 18:28:18

    Nevím jak je to možné, ale mně se fotoaparát nezjevuje, jinak jsou fotky krásné. Já měla svůj první fotoaparát zn. Pionýr, možná bych ho ještě doma našla.🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Feb 15, 2012 @ 19:52:26

      Pionýr? Pěkné…🙂 Ten má myslím ještě doma má babička. I to byl pěkný foťáček😉 Jinak, nevím… jak je možné, že se nezobrazuje. U mě to jde normálně… no, nevadí. Hlavně, že se ukázal alespoň zbytek fotek😉

      Odpovědět

  18. TlusTjoch
    Feb 12, 2012 @ 10:15:38

    Není nad zrcadlovky.
    Kačenky se podařily.
    Prima světlo do dalších fotolovů vinšuji.

    Odpovědět

  19. Vivienne
    Feb 12, 2012 @ 09:15:25

    Krásné fotky. Máte to tam opravdu pěkné

    Odpovědět

  20. Petr
    Feb 11, 2012 @ 23:04:13

    Za ty peníze dobrý kup. Vypadá to na dobrou světelnost, kresbu i barevné podání. Jen bych odstranil někde v nastavení ten datum, to fotku ruší.. A jinak pěkná zátiší s kačenami🙂 A ten sníh závidím, tady ani památky😦

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Feb 11, 2012 @ 23:12:06

      Děkuji moc. Opravdu jsem s ním velmi spokojená! A divím se. Já myslela, že po sněhu jsou památky v Čr všude. A ano… také už jsem na to datum koukala. Zbavím se ho.🙂

      Odpovědět

  21. Vendy
    Feb 11, 2012 @ 22:55:42

    Kačenky jsou fotogenické, foťák je parádní! Překvapilo mě, že máš foťák nedigitální, v dnešní době věc poměrně vzácná…
    Připrav si peněženku, jestli fotíš na filmy, tak se budou penízky jen kutálet…
    Ale na druhou stranu, jsou to fotky postaru, mají své kouzlo, a pak, když si takový film necháš válet v šuplíku a fotky necháš vyvolat třeba po roce, budeš mile překvapena, cože na těch snímcích vlastně všechno máš…
    Pěkné focení!
    (Máte u vás pořádnou haldu sněhu, u nás na jihu skoro nic není. Jen se do baráku nanosí břéča.)

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Feb 11, 2012 @ 22:58:42

      Ne, asi jsem to špatně napsala… je to digitální zrcadlovka, jen trochu starší…. normální foťák na filmy by se opravdu velmi prodražil😉
      Jinak ano, sněhu tu máme až až…

      Odpovědět

      • Vendy
        Feb 15, 2012 @ 22:28:23

        Možná jsem to jen špatně pochopila… Ale nevadí, hlavní je, že máš foťák a ještě k tomu funkční!
        A dnes ten pitomej sníh máme i u nás. Navíc je mokrej, to znamená, že se brzy rozpustí – nebo zledovatí a bude pěkně klouzat.
        Zimu vážně nemám ráda…

        Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

