Navždy spolu, Apassionata 2011

Tak jsem si před dvěma dny rozbalila svůj první, možná trochu předčasný, dárek k Vánocům. Lístky na „koňskou show“ Apassionata, která byla k vidění v pražské o2 aréně. Tentokráte se honosila názvem: Together forever; Navždy spolu.

Jak možná již většina z vás ví, koně mám ze všech zvířat nejraději a Apassionata je něčím, co vždy ráda vidím. Poprvé jsem měla tu možnost show navštívit minulý rok. Byla jsem naprosto nadšená a unešená krásou celého vystoupení. A proto jsem byla v napjatém očekávání, co uvidím letos. Každý rok totiž mění program, takže pokaždé člověk vidí něco zcela jiného. I když aktéři jsou povětšinou stejní, nebo alespoň podobní, vystoupení nikdy.

A protože jsem byla již podruhé, mohu porovnávat. To, co měly obě show společné, byla propracovanost, neuvěřitelnost a krása. Koně jsou vznešená a dokonalá zvířata, a proto stačí, aby se jeden z nich jen proběhl po aréně a máte z toho zážitek na velice dlouhou dobu. To, kde už se ale trochu rozcházely, byl celkový dojem. Cesta ke hvězdám (ta minulá), byla v  jistém smyslu akčnější a, i když to není dobře řečeno, měla rychlejší spád. Ta letošní se nesla spíše ve znamení romantiky a ladnosti. Vše tak jakoby plynulo… Také efekty byly více propracované a častější. Hra se světly a s ohněm, stříkající voda a další… Myslím si, že Cesta ke hvězdám byla více zaměřena na práci s koňmi a na koně samotné, přídavných efektů nebylo tolik třeba. Ale to nevadí. Jak říkám, každá show je jiná, ale každá je krásná a povedená a pokaždé si z ní odnesete velmi silný zážitek!

Pokud bych teď měla mluvit o jednotlivých číslech, ráda bych vypíchla jedno číslo. Volnou drezúru Alexe Giony. O co přesně jde? Giona nepotřebuje ke svému číslo nic víc, než své pohyby a hlas a deset bílých koní. S nimi pak dokáže dělat divy. Koně postupně po jednom přibíhají do arény a on je jednoduše dokáže seřadit do řady vedle sebe a následně s nimi třeba couvat, běhat… a to vše opravu bez jakékoli pomůcky. Koně jsou už naučení na různé povely a gesta a na ty také poslouchají.

Minulý rok něco podobného předváděl Christophe Hasta Luego se dvěma překrásnými lusitanskými hřebci a i přesto, že se mi celá cesta ke hvězdám líbila, tak Luegovo číslo si pamatuji dodnes. A stejně tomu tak bude s tou letošní Apassionatou. Gionova práce s koňmi je zkrátka nezapomenutelná. Volná drezúra  mi vždy utkví v paměti. I když to není nic překotného, nad čím by se zatajoval dech, pokaždé žasnu nad tím, a podle bouřlivého potlesku vím, že nejsem jediná, jak někteří lidé s koňmi dokáží tak úžasně pracovat.

A teď, abych jen nepovídala, tu pro vás mám i mnou vytvořené a natočené video. Není tam úplně vše a také není ani trochu kvalitní, ale alespoň jako malá ochutnávka to snad stačit bude.

Komentáře: 12 (+add yours?)

  1. ladyesik
    Feb 23, 2012 @ 21:25:24

    Na A. jsem byla jednou…ale je to dááávno, bylo to v Sazka Aréně a popravdě mě nejvíc nadchla ta aréna🙂 Byli jsme totiž moc daleko.

    Odpovědět

  2. Mniška
    Dec 23, 2011 @ 09:42:23

    Také zbožňuji koně. Jen pohled na některého z nich mi stačí k tomu, aby mi tekly slzy dojetím, považuji je skutečně za vznešená zvířata. Apassionatu jsem nikdy neviděla, ale kéž by! Někdy to musím vidět

    Odpovědět

  3. pepa
    Dec 19, 2011 @ 23:23:50

    Originál hudba by byla lepší, bez toho to ztrácí ten náboj

    Odpovědět

  4. Nobody
    Dec 19, 2011 @ 20:44:51

    Závidím.🙂 Tenhle dárek mi letos Ježíšek nenadělil. I když jsem si moc přála tuhle šou vidět, protože jsem taky milovník koní, nakonec jsem se rozhodla, že si radši pořídím něco na sebe (nejsem žádná fiflena, ale ve starejch kalhotech už byly pomalu díry :D), a tak doufám, že příští rok budu mít příležitost konečně vidět to, z čeho se mi tají dech už u videa, na živo.🙂

    Odpovědět

  5. Naďa
    Dec 19, 2011 @ 15:50:51

    Ano, je to krásné, koně jsou nádherná zvířata, ale já se jich bojím🙂
    Také mám problém s tím, zda cvičení zvířat se zvířatům líbí, jestli to není jejich znásilňování… Video se ti, Andělko, povedlo!

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Dec 19, 2011 @ 18:47:30

      Koně jsou nádherná zvířata, ano. Pro mne ta nejkrásnější! A k tomu cvičení; tam jde hlavně o to, jak k tomu cvičitel přistupuje. Když to dokáže udělat tak, aby byly tréninky pro zvíře radost, pak myslím, že je to v pořádku😉

      Odpovědět

  6. Jarka
    Dec 19, 2011 @ 14:41:50

    Tak to bylo něco úžasného, nikdy jsem nic takového neviděla a protože namám s čím porovnávat, zdá se mi toto vystoupení naprosto dokonalé. To musel být zážitek jako hrom.😀

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

