Jak Popelka ke štěstí přišla, Bissazioa

Vážení a drazí, už jste se jistě seznámili s literárním žánrem Bissazioa, který jsme já a Sněhurka vymyslely. Už jste také měli možnost několik našich kousků si přečíst. Jistě tedy víte, že jsou všechny značně bláznivé a beze smyslu. Dobře. Ale to tedy opravdu nevím, co řeknete o této. Tohle je totiž i na Bissaziou moc! Ne, možná přeháním… tohle musí určit sami!😉

Robin Hood se procházel po svém tajemném lese. Na jeho cestě ho celou dobu doprovázela třínohá kachna, která kvůli svému malému hendikepu musela jezdit na motorovém člunu. Zrovna dneska se oba vydali do velké botanické zahrady. Ale jako by jim štěstí nepřálo. Narazili na dopravní kolizi, kterou nechtěně způsobil zlatý déšť. Ano… nepršela voda! Ale zlato! Lidé s roztomilými obličeji hbitě vyskakovali z aut a snažili se pochytat co nejvíce kapek. Bohužel, zapomněli auto zastavit, jak byli oslepeni náhlým štěstím. Strážník, věrný a nevypočitatelný cotangens, se snažil celou situaci uklidnit. Bohužel, ani on však neodolal.

O zlatém dešti se už vyprávělo po celém světě. Dozvěděla se to i chudá dívka Popelka, která rázem zatoužila po bohatství. Uspořádala proto loupežnou výpravu! Překonala všechny nástrahy, které ji na cestě potkaly. Bez problému se zachránila z potápějící se lodi a ještě při tom stačila z kapitánovy kajuty vytáhnout zrezivělý, avšak stále ještě funkční, samopal. Dále se dokázala vypořádat s tajnými agenty, kteří na ni byli vysláni. Ještě před tím, než dorazila na místo, kde pršel zlatý déšť, navštívila prezidentský palác. To ale neměla dělat. Potkala ji nečekaná velká smůla. Televizní vysílač v tu chvíli hlásil její jméno i s popisem Popelčiny podoby. Bohužel, borovicový les, který ovšem byl velice daleko, byl jedinou záchranou. Proto různými tajnými šachtami chtěla uniknout právě do něj. Nepochopitelně se ale objevila v Petrohradě na nějakém šachovém turnaji. Zúčastnila se ho a celý turnaj s přehledem vyhrála. To jí vyneslo mnoho pochval a uznání od nadšeného publika. Žena totiž nikdy tento turnaj ještě nevyhrála!  Ale něco tu nehrálo. Podezíravý pohled toho, co prohrál, prozrazoval něco, co Popelka nemohla odhadnout. Kvapně se proto rozloučila, vzala všechnu tajnou zásobu mentolových žvýkaček a studeného čaje a utekla pryč. Z toho všeho pak vytvořila tajemný nebezpečný lektvar, kterým postupně otrávila celé lidstvo. Všechen zlatý déšť pak byl jen a jen její!!

Komentáře: 17 (+add yours?)

  1. TlusTjoch
    Dec 04, 2011 @ 13:33:06

    Prima dílko.
    A chystáš v tom soutěž? Že bych začal ukecávat Vencu DG…
    A může být i autobissazioa? že by slova náhodně generoval kompjůtr?

    Odpovědět

  2. Janinka
    Nov 15, 2011 @ 11:10:22

    No to by me nikdy nenapadlo, ze Popelka muze sejit z cesty (a hned nekolikrat :)). Omlouvam se za hacky a carky, jsou indisponovani🙂.

    Odpovědět

  3. Naďa
    Nov 12, 2011 @ 15:23:34

    Tak tohle je moje parketa, takovéto šílenosti mám moc ráda a taky jsem je občas i tvořila. V místě, kde píšeš, že Popelka z potápějící se lodi vytáhla zrezivělý… tak jsem myslela, že napíšeš, kompas🙂

    Odpovědět

  4. Petr Hynek
    Nov 12, 2011 @ 09:57:38

    Já věděl, že Malé srdce má talent na vše, včetně Bissazioa. Co mne ale překvapuje, že když už jsi toho pavouka držel za čtvrtou pravou nožičku, proč jsi se nezhoupnul v té jeho síti. By tě možná vystřelila ke hvězdám a ty bys na kometě se zlatým ohonem doletěl do Petrohradu a mohl si zahrát s Popelkou šachy. Že tys měl strach, že tě porazí a přijdeš o všechny mentolové žvýkačky😉
    Ano, Bissazioa je zvláštní literární útvar, kterému také docházím na chuť🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Nov 12, 2011 @ 11:27:34

      To určitě má! I na ty šachy jistě…😉 Jinak, jsme se Sněhurkou moc rády, že tomuto „modernímu literárnímu útvaru“, přicházíš na chuť! Děkujeme!

      Odpovědět

    • malé srdce
      Nov 12, 2011 @ 17:55:53

      Tak se mi vidí, že bych tu Bissazioazu měl napsat s Tebou Petře, protože jak jsem se právě dozvěděl, na ni jsou potřeba dva a Ty jsi mě dokonale doplnil, chichi… S tou sítí je to dobrý nápad, ale aby mě nevystřelila až za nekonečno. No, to já jen tak, abych se zase našel🙂 Mimochodem, kde berete ty žluté smajlíky?!? Já je nikde nevidím!

      Odpovědět

      • Le fille Ash
        Nov 12, 2011 @ 19:22:44

        Ano, určitě byste to měli spolu zkusit😉 A pak nám dát vědět, jak to dopadlo…

        Post scriptum: ty smajlíci se načítají automaticky. Stačí udělat za slovem mezeru (nesmí s ním být spojený😉 ]

        Odpovědět

  5. Jarka
    Nov 12, 2011 @ 09:35:59

    Jéminééé, to šílený. Ale kdo si hraje, nezlobí.😀 😉

    Odpovědět

  6. malé srdce
    Nov 11, 2011 @ 20:50:37

    Vůbec jsem neměl tušení, že takovýto literární útvar existuje a po zjištění, že jsi ho Ty a Sněhurka vymyslela, jsem zůstal v němém úžase nad úplnou genialitou toho všeho s otevřenou pusou stát bez pohnutí asi pět minut, než mi do otevřené pusy vletěla moucha, která právě umírala na starobu a tak jsem ji musel vyplivnout, protože mi zemřela na jazyku a jak jsem ji vyplivnul, všiml jsem si, že spadla obloukem do pavučiny, kde bydlil jeden hodně ošklivý pavouk, který byl vlastně ve skutečnosti krásný až jsem zatoužil si ho dát do skleněné skleničky a zapečetit ho pečetí z vosku ze svíčky co jsem měl na stole a tak jsem počkal až sežere mouchu, která mi umřela na jazyku ( však víte ) a potom jsem toho pavouka palcem a ukazováčkem pravé ruky zvedl za čtvrtou pravou nožičku a ………. a toto je taky Bissazioa?:-)

    Jinak tento nový literární útvar má opravdu něco do sebe! Zaujalo mě to.

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Nov 12, 2011 @ 11:34:20

      Bissazioa? Jistě, ale ne úplně…. ta se totiž tvoří ve dvou: přesný popis žánru je zde => https://ashinin.wordpress.com/ma-dila/me-zanry-a-pojmy/😉

      Ale to nevadí! I tvá verze je úžasná! A děkujeme za pochvalu. Těší nás, že tě tento „literární útvar (Jestli se tomu vůbec tak dá říkat…)“ zaujal!🙂

      Odpovědět

    • Vendy
      Nov 13, 2011 @ 11:53:15

      Tohle je taky úžasný literární útvar! Psát povídky stejně jako komentáře, jsem u tebe na blogu každý den! (No, to už trochu přeháním, chci jen říct, že tenhle komentář je skvělý).

      Le fille Ash – s tímto názvem jsem se zatím nesetkala (bodejť by, když je to váš speciálně vymyšlený název), ale ta povídka je nádherně střelená. Tedy, ztřeštěná, bláznivá, legrační a jedním slovem úlet.
      Dobrý nápad, myslím, že jste se u toho královsky bavily obě dvě.
      Jen mi ještě řekni – co to obnáší? Něco jako povídka „napiš pár vět a druhý doplní?“
      Nebo že vytáhnete z klobouku kouzelníka Pokustóna několik papírků s napsanými jmény a musíte je vecpat do textu?

      Odpovědět

      • Le fille Ash
        Nov 13, 2011 @ 12:18:13

        Ne, žádný Pokustonův klobouček😉 Jde o to: Musí na to být dva, jak už jsem řekla. Diktující a ten co píše. Diktující říká jak se mu zachce různá slova, která spolu vůbec nesouvisí a ten druhý, co píše, je musí zařadit do textu. Ve výsledku to potom vypadá takto:

        Diktující říká slovo (úvodní slovo, od kterého se pisatel odpíchne): Krokodýl
        Ten co píše musí vytvořit první větu a potom pokračovat: To bylo jednou, co krokodýl ležel na břehu řeky…
        Diktující zas nadhodí slovo: francouzská revoluce
        Ten co píše opět musí zakomponovat: On ani nevěděl, že se mu za zády odehrává velká francouzská revoluce…
        Diktující znovu: Chingischán
        Ten co píše: Vyvolal ji Chingischán svými nedobrými názory.

        A takto to jde dál a dál….😉

        Odpovědět

        • Vendy
          Nov 15, 2011 @ 22:56:11

          Tohle zní fakt zajímavě. Viděla jsem už slovní hračičky, kde jeden napíše podstatné jméno, druhý sloveso a tak vznikají děsné kravinky (a legrační) – viděla jsem to myslím na blogu u Caddy – a taky jsem viděla povídky na pokračování, že každý přidá nějaký kousek – ale tohle se mi taky líbí!

          Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

