Co to asi je? No přeci…

Nechala jsem vás chvilku potrapápit, nechala jsem vám nějakou dobu na přemýšlení a ukázala vám jednu tajemnou fotku. Ptala jsem se, co to na ní asi je… No, konečně se dostáváme k rozuzlení téhle zatraceně zapeklité záhady!

Ještě jednou se omlouvám, že jsem hned ze začátku dala něco tak těžkého. Ale musím také hned dodat, že jste si vedli dobře! Sice tu opravdový název té podivné věci nepadl, ale to vůbec nevadí.

Tedy, hádali jste opravdu všechno možné… byly tu lžičky, ouška od hrníčku, kleště na kuře, lyže a další a další… A jak to tedy dopadlo? Velice dobře jste většinou odhadli, že se jedná o něco, co se používá v kuchyni, protože tak tomu opravdu je. Všude jinde by vám to bylo tak trochu k ničemu. Líbily se mi ty tipy na žraloka a jeho ploutev… opravdu to tak vypadá. I já jsem si říkala, že mi ho to připomíná. Ale uklidním vás, žralok to není.

Úplně nejblíže byla lady Lianna, která navrhovala, že se jedná o kleště na kuře. Tohle opravdu nebyl špatný tip! Je to hodně, hodně blízko (a přeci tak daleko…) Nu, já už vás nebudu dlouho trápit.

Ta podivná věc, je částí starého kráječe na chleba! To byste neřekli, co?

Ale je tomu tak. Tento opradu velmi, velmi starý kráječ se nacházel v držení jedné mé známé a já (a vlastně ani ne tak docela  já, ale můj bratr…), jsem k němu přišla úplnou náhodou. Byl trochu zašpiněný, ale to nás nezastavilo, pěkně jsme ho vyčistili a on je ještě teď úplně funkční!

A jaká že část byla tedy položena do kuchyňského dřezu? Přesně tato!

Toto je to, co bylo vložené do dřezu

A co že to je? No, jak to říci… celý kráječ, ač opravdu zřejmě nějak kolem sta let starý (ne, nedělám si legraci…) je velmi vtipně vymyšlený a skvěle použitelný. Bez problémů. Obsahuje vlastně úplně vše, co je potřeba k rovnému ukrojení krajíce chleba a vše, co najdeme i na kráječích, jak je známe dnes.

Tato jeho část určovala, jak bude krajíc tlustý a zároveň uříznutý krajíc přidržovala, aby nikam neutíkal.

Dále tu máme krájecí kotouč, ten je sice trochu otupený, ale stejně pořád dobře krájí, a ještě součástky, které drží celý kráječ pohromadě. Takové podložky a křídlová matice.

Krájecí kotouč

Malé součástky držící kráječ pohromadě

A dostáváme se už k celému kráječi značky Leinbrock.

Kráječ

Kráječ ozářený ranním sluncem

Kráječ z boku

Vidíte, jak je všechno krásně promyšlené? Sice není elektrický, takže jste museli využít vlastní síly, a při každém ukrojení jste mohli krásně posilovat…. ale čemu to vadí? Vždyť i bez elektřiny se to dá bez problému zvládnout. Tady máte důkaz! Tak krásná věc. Tak praktická… Vše měli dotažené do nejmenších detailů. Jak vidíte, je tu i možnost přichycení kráječe na stůl tak, aby se nehýbal.

No, není to úžasné? Já mám staré věci ráda, ale když jsem viděla tuhle, tak jsem ji nemohla spustit z očí! Já nevím jak vy, ale já jsem z téhle věcičky úplně unešená!

Tak co? To bylo těžké hádání, že? Přiznejte se… tohle by vás nenapadlo!😉

Komentáře: 21 (+add yours?)

  1. eva
    Nov 05, 2013 @ 19:37:11

    dobrý den mám na aukru stejně krásný kráječ možná ještě starší není vyčištěn

    Odpovědět

  2. Vendy
    Oct 29, 2011 @ 16:24:01

    Takže ne žraločí ploutev?
    Ale to zklamání mě rychle přešlo, když jsem viděla ten fantastický kráječ.
    Kouzelná věcička!
    Vypadá nádherně, je úžasně fotogenický a hlavně – jakpak dlouho už vám slouží? Rozhodně lepší než ty nové spotřební křápy na několik použití…
    Moc pěkné fotky.

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Oct 29, 2011 @ 16:31:05

      Je to kouzelná věcička!🙂 A pokud jde o dobu služby, tak je to opravdu, jak jsem psala, něco kolem sta let. A funguje pořád! Takže ano, je rozhodně lepší než ty dnešní „křápy“!😉

      Odpovědět

  3. bretislav
    Oct 26, 2011 @ 17:03:00

    Tak já se přiznám, že jsem rozuzlením mírně zklamán. Nic proti udělátku firmy Leinbrocků co do kvality a respektu nemám, ale, že je v dřezu potopená lyže, jsem si byl téměř naprosto jistý, tak proto!

    Odpovědět

  4. vonrammstein
    Oct 25, 2011 @ 21:17:51

    Hezký🙂

    Odpovědět

  5. annapos
    Oct 24, 2011 @ 22:45:15

    Já jsem to věděla, já to říkala hned, to bylo od začátku jasné, to přece hned každý uhodl, ŽE JE TO ŽRALOK !!!

    Odpovědět

  6. lady Lianna
    Oct 24, 2011 @ 19:41:00

    …tak to je mazec:-)

    Odpovědět

  7. Janinka
    Oct 24, 2011 @ 09:12:31

    To je úžasný, takhle stará věc a pořád funguje. Já to říkám pořád, že dříve byly věci poctivěji dělané, dneska u kráječe zatočíš kličkou a upadne ti tohle a támhleto… Tipovala bych cokoliv, ale kráječ na chleba určitě ne😀.

    Odpovědět

  8. Petr Hynek
    Oct 23, 2011 @ 22:05:07

    Tys nás dostala – kráječem na chleba🙂
    Taky miluju staré věci. Jako vášnivý lyžař teď například renovuju celodřevěné lyže tak ze čtyřicátých let.
    Tak se těším na další hádanku😉

    Odpovědět

  9. Vivienne
    Oct 23, 2011 @ 19:22:37

    něco takového by se mi hodilo domů🙂

    Odpovědět

  10. Jarka
    Oct 23, 2011 @ 14:45:36

    No, to byla ale opravdu hrozně těžká hádanka.😀 Tu mohl uhodnout jen ten, kdo má sám, takový kráječ doma.😉 Smontovaný se moc líbí, taky mám ráda staré věci a tento, své stáří nezapře. A dokonce je funkční. Jó, to je stará dobrá, kvalitka.

    Odpovědět

  11. Naďa
    Oct 23, 2011 @ 12:42:03

    Tak to je něco pro mě. Sice bych to podle hádacího obrázku neuhádla, ale takto vypadající kráječ na chleba je řemeslná lahůdka.

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

