Příroda, ach ta příroda!

I když už ubývají, pořád je možné najít v naší rodné zemi místa, která ještě nebyla tolik zasažena různými „vymoženostmi“ moderní doby. Já jedno z nich znám a často a ráda ho navštěvuji. Pojďte spolu se mnou vyjet na takový malý foto výlet!

Jedná se o malou vesničku s velice nízkým počtem obyvatel a obytných budov a s útulnou malou návsí. Celá ves je potom obklopena krásnou přírodou. Spoušť foťáku neustále a pořád dokola cvaká, aby tu krásu zachovala alespoň na snímcích.

Nedávno jsem ji znovu navštívila. A to v den, kdy zrovna „hořelo nebe“ svým světle žluto-oranžovým ohněm. Měla jsem štěstí, že jsem přišla k oknu včas! Červánky se rozprostíraly přesně nad střechou staré základní školy, co na vesnici v dávnější historii ještě fungovala. Je to krásná stavba, jen v dnešní době trochu zanedbanější (až na nově opravenou střechu).

Červánky nad střechou školy

V této vísce také můžete ještě vidět funkční pole. Když je po žních, balíky posekaného obilí (tedy spíše toho, co z něj zbylo…) zůstávají na polích. To je vám posezení! Ani nevíte, jak dobře se na takovém balíku odpočívá! Máte z něj dokonalý rozhled do okolí.

Lán pole s obilím

Lán pole a les

Louka vedle lesa

A když zajdete do lesa, tak tam potkáte takové ty pro něj typické věci. Myslím tím posed pro myslivce, dřevěný krmelec a nasekané klestí. Sice to není nic zvláštního, zajímavého… ale je to fotogenické! No, uznejte sami. Nesluší to tomu krmelci?

Osamocený krmelec v lese

kopička klestí

A vůbec obecně les je velice fotogenický! Hlavně takový ten krásný zelený mech, nebo travička, o kterém si vždy houbař říká: „Tak, tady jistě něco najdu!“ ale potom je zklamaný, protože zjistí, že se zmýlil. Les ho oklamal! Ani jedna jediná jedlá houba! Avšak i když je takový zelený plácek pěkně zlomyslný, na fotkách se vyjímá! To se musí nechat…

Zlomyslný mech

A když na poli neroste nic jiného, tak krmné kukuřice tu najdete dostatek!

Krmná kukuřice

 Ale abych nebyla jen u krás a plodů polí a lesů, přesuneme se konečně k těm výhledům, o kterých jsem mluvila. Když zajdete do přírody v blízkosti této vísky, naskytnou se vám pohledy naprosto dokonalé a bezchybné. Naše hornatá ochrana umí ukázat, jak jí to tam na obzoru sluší!

Nejkrásnější opravdu je, jen tak si sednout do trávy a hledět do daleka. Hltat ty všemožné tvary vrcholů očima a při tom poslouchat zpěv ptáků. Těch je v těchto místech nespočet. Ach! Jak já mám takovéhle „čištění hlavy“ ráda! Myslím, že není nad to!

Hory na obzoru

Pohled do údolí

Pohled na stromy

Krajina blízko lesní cesty

Ještě jedno krásné údolíčko

Příroda je pro mě velmi důležitá. Už jen tyto fotky jsou pro mě zdrojem inspirace, tak což teprve, když na tom místě jsem osobně a mohu tam strávit několik dlouhých chvil… to se nápady jen hrnou. Ale i když si potřebuji jen odpočinout, relaxovat, pak neznám lepší místo, než někde uprostřed louky blízko lesa.

 No, není to krása? Jak by řekl Hurvínek: „Koch, koch!“😉

Komentáře: 32 (+add yours?)

  1. Julie
    Apr 21, 2012 @ 19:18:37

    Překrásné! Probudila jsi ve mně touhu po výletu:-) Každopádně hlavně ten první snímek je pozoruhodným způsobem krásný a melancholický zároveň, jako by ve mně stiskl jakýsi hodně hluboko zasutý knoflík… A nikdy by mě nenapadlo, jak pozoruhodně může na fotce vypadat kukuřice!

    Odpovědět

  2. Ludmillas
    Mar 02, 2012 @ 21:27:04

    treba viac cviku a bude to oveľa lepšie, ale aj tak, fotečky hovoria za seba, sú krásne

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Mar 02, 2012 @ 21:41:34

      Zatím jen zkouším…. a tohle patřilo mezi mé první větší foto-pokusy. A ještě to bylo s mým starým foťákem. Teď už mám jiný, nový…😉 s ním teď budu cvičit!

      Odpovědět

  3. Ahoj
    Dec 21, 2011 @ 14:57:23

    Krásný! (stručnost nadevše…:-))

    Odpovědět

  4. ludmillas
    Dec 04, 2011 @ 14:04:54

    Ďakujem za návštevu u mňa, kochám sa fotkami na tejto stránke, krásne!

    Odpovědět

  5. annapos
    Oct 15, 2011 @ 00:53:35

    Přehlédnu-li nepřehlédnutelné, vždy se divím, jsem ale takový ten nepravidelný korespondent který, létá z místa na místo jako noční můra která hledá nejjasnější světélko, a občas najde, moc hezké chvilky prožité a nafocené, tak mile a Česky.

    Odpovědět

  6. Lúthien
    Sep 19, 2011 @ 08:45:04

    Krásné fotky, i já miluju přírodu a je pro mě velkou inspirací🙂

    Odpovědět

  7. corly
    Sep 16, 2011 @ 20:09:23

    Ano,ano,ano!!!!Vystihla jsi všechno úplně přesně a já se vším souhlasím!!!Není nad tohle!!!:-)Nádherná místa…úplně všude bych si to uměla užít taky…a to posezení na balíku obilí je jedno z nej!!!.-)To ti schvaluju!:-DA natrhala sis taky nějakou kukuřici?Tahle čerstvá chutná nejlíp!:-)

    Odpovědět

  8. babi Maňasová
    Sep 16, 2011 @ 20:00:02

    Krásná krajina! Nedivím se, že tam často jezdíš. Přímo vybízí k toulání, kochání, z každého místa jiný výhled, ano, v takové krajině bych mohla jen tak chodit sem a tam a dívat se a vdechovat tu krásu.

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Sep 16, 2011 @ 20:05:41

      Tak, tak… tady by se člověk „ukochal“😉 (Jej, to je prapodivné slov… ale je to to správné slovo!). Opravdu, tyhle výhledy jsou úchvatné. Toulání zde provozuji moc ráda!🙂

      Odpovědět

  9. Nobody
    Sep 14, 2011 @ 20:09:22

    Krásné fotografie.🙂 A realita je jistě ještě o něco krásnější!

    Zlatej venkov. Hned bych takovou vesničku brala. Co v Praze… Žádný balíky sena, ani lesy a krmelce, všude plno hlav, hluk a stres. Občas si říkám, co vlastně tolik lidí do města táhne. Asi lenost.🙂

    Odpovědět

  10. Ivča
    Sep 14, 2011 @ 16:23:35

    Aha, moje inteligence se opět projevila, hledala jsem se dole, ne nahoře🙂

    Odpovědět

  11. Ivča
    Sep 14, 2011 @ 16:22:54

    Oups, nějak se tu nezobrazil můj komentář, každopádně – krásný fotky, u nás jsem žádný takový místo nenašla, což mě mrzí a to nemálo, ale aspoň se oko pokochá na tvých fotkách….fakt paráda!:)

    Odpovědět

  12. Daniela
    Sep 14, 2011 @ 01:19:47

    Pekne si nafotila nielen krajinu, ale zaznamenala si aj priebeh ročnými obdobiami. Potešili by ma z toho miesta aj jesenné fotografie.

    Odpovědět

  13. Ivča
    Sep 13, 2011 @ 22:12:28

    Hlavně ty fotky na začátku se mi líbí….červánky, pole….. ach, romantika. Mám chuť se tam vydat a jen tak bloudit…. V okolí mého bydliště jsem si žádné takové místo nenašla, což mě rmoutí😦

    Odpovědět

  14. malé srdce
    Sep 13, 2011 @ 18:38:37

    Krásná procházka, kterou jsem s Tebou mohl projít.
    Děkuji Ti slečno Le fille Ash. Bylo příjemné se s Tebou procházet:-)
    Dýchat vůni lesa,
    milovat
    a tančit…

    Odpovědět

  15. Naďa
    Sep 12, 2011 @ 10:31:33

    Každý takový pohled do krajiny ve mně vyvolává nějakou píseň či skladbu, jako bych viděla film s hudbou, prostě krásný, uklidňující dojem. Mít takovou vyhlídku třeba z malého domku, je 100x lepší než nějaký nóbl dům.

    Odpovědět

  16. Petr Hynek
    Sep 12, 2011 @ 07:18:41

    Příroda je věčným zdrojem inspirace a pozitivní energie. Někdy je mi líto těch lidí, kteří celý život stráví uprostřed velkoměsta a nikdy nepoznají procházku po rozkvetlé louce, ve voňavém lese, okolo rybníka plného ryb a kačen atd. Ale každý si svůj osud vybral sám a realitu, ve které žije, si vytváří svými myšlenkami. Změna je možná, pokud změníme myšlení. Pěkné fotky, díky.

    Odpovědět

  17. Jarka
    Sep 11, 2011 @ 20:32:16

    To byla nádherná procházka přírodou. Pole s dozrálým obilím, na chviličku do lesa a na posledních snímcích vidím jaro! To je vždycky nádhera, když po protivném tání a šedém období, rozkvetou stromy a zazelenají se louky. Jsem moc ráda, že žiji v tomto podnebním pásmu, kde se střídají roční období. Protože každé je jinak krásné.🙂

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

