Cecilia Bartoli radostná, tak takhle se tedy zpívá?

V rubrice best of youtube jsem vám představila mé oblíbené operní zpěváky. Měli jste možnost poslechnout si a vidět Rolando Villazona, Pietra Spagnoliho a nakonec mého oblíbence číslo jedna, Charlese Workmana. Samozřejmě bych mohla ještě pokračovat, ale teď je čas, přejít na operní zpěvačky! Také vám postupně představím tři, aby to bylo spravedlivé!😉 A začneme Ceciliou Bartoli!

KDO JE ONA: Cecilia Bartoli je Italská koloraturní mezzosopranistka, která začala profesionálně zpívat v roce 1987. Je známá hlavně svými neuvěřitelnými hlasovými možnostmi. Nyní má za sebou mnoho úspěšných představení a několik vydaných CD. Brázdí snad všechny velké světové scény a je známá skoro všude. Díky své veselé, upovídané a usměvavé povaze má přízvisko „radostná“. A ano, potvrzuji. Sedí k ní!

Cecilia Bartoli

Musím říci, že to, co ona dělá se svým hlasem, je naprosto neuvěřitelné. Obdivuji ji za to a skládám před ní velkou poklonu. Rozhodně oprávněně sklízí tak velké ovace publika. Zaslouží si je! Už když jsem ji poprvé slyšela tak jsem nestačila zírat. Nejsem ale operní kritik (a ani nechci být), a tak raději nebudu zabíhat do detailů…

I když je Cecilia tak slavná, tak i přesto jsem ji poznala teprve nedávno. Zpívala totiž v jedné opeře s Charlesem Workmanem. Dílo i Ceciliu Bartoli jsem poznala právě díky ukázce z této opery, kterou jsem našla na youtube. Byla to Semele od Georga Friedricha Händela. A tady mohu předložit první ukázku. Árie: Myself I shall adore, ze zmíněné opery. Árie je velmi těžká. Zpočátku v mírně rychlém tempu, ale postupně se stále zrychluje a zrychluje, až… ne. Poslechněte si sami😉

Pokaždé, když tuto árii slyším a hlavně vidím, tak nedovřu svá ústa a „paralizovaně zírám“ jen na video, od něhož se nemohu odtrhnout! Je vidět, že si zpívání užívá. Vůbec jí nedělá problém hrát… Celou árii prožije od začátku až dokonce. Je na ní přesně vidět, jestli je veselá, smutná, nebo naštvaná. Ale co víc, poznáte to i na jejím hlase! A to je to nejdůležitější.

Pro to všechno ji mohu směle zařadit k mým oblíbeným operním pěvkyním. Ale abyste ji také mohli slyšet v něčem pomalejším, tak vám přidám ještě jednu ukázku…

Komentáře: 15 (+add yours?)

  1. alexandra 1954
    Nov 28, 2013 @ 13:26:56

    Hlas tejto umelkyne ja ako zamat. Nie som znalec, ale veľm sa mi páčia tie hlbšie kadencie. počula som ju prvý-krát vo Farinellim a odvtedy vyhľadávam jej produkcie. Aj vďaka tejto výnimičnej žene si myslím, že človek je zázrakom prírody🙂.

    Odpovědět

  2. karolina
    Apr 16, 2013 @ 19:07:38

    ja cecili znam uz docela dlouho a pořád mě překvapuje co dokáž

    Odpovědět

  3. Trackback: Povídání o operních pěvcích (II.) « Listy snů,
  4. Petr Hynek
    Jul 24, 2011 @ 22:42:42

    Nádherný hlas. Dar od Boha.

    Odpovědět

  5. Kelyš
    Jul 23, 2011 @ 19:36:36

    Po odeslání komentáře se najednou objevily odkazy na YouTube!!! Co mi zase blbne prohlížeč!!!!

    Odpovědět

  6. Kelyš
    Jul 23, 2011 @ 19:35:41

    Kde si to mám poslechnout? Nenašel jsem žádný odkaz. Asi špatně vidím. Ale našel jsem si to a …… hlasové kreace jsou neuvěřitelné, ale co že to zpívá? Proto nemám rád operní zpěvačky, protože jim není vůbec rozumnět.😦

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jul 23, 2011 @ 22:21:28

      Prohlížeč… to víš, technika. Někdy selže😉 Jsem ráda, že se videa nakonec objevila. Jen k tomu, co zpívá. Také to nevím… a ani se tomu nesnažím porozumět. Ty operní texty (a hlavně ty ze staršího období) nejsou moc záživné. Většinou to jsou jen dvě až tři věty opakované stále dokola a dokola. Proto je někdy lepší nerozumět😉 Když znáš děj, pak přesný překlad árie není třeba. Ale zase máš pravdu, že někdy by to ta slova znát chtělo….

      Odpovědět

  7. Naďa
    Jul 23, 2011 @ 10:18:01

    Já si myslím, že schopnost mít rád operu člověk získá jen někdy, jinak si myslím, že se s touto schopností snad už narodí.

    Odpovědět

  8. Jarka
    Jul 22, 2011 @ 20:27:56

    Nebyla tato zpěvačka nedávno v Česku? Nerada bych se pletla, operní zpěváky neznám, ale mám takový dojem, že jsem s ní viděla nějakou upoutávku a rozhovor.
    V každém případě, zpívá moc hezky, ty klokotavé zvuky v první ukázce, byly opravdu obdivuhodné a v té druhé, se zase krásně projevil její sametový hlas.😀

    Odpovědět

  9. annapos
    Jul 22, 2011 @ 19:14:42

    Pro lidi, pro něž je opera zájmem a rozumí tomuto umění je to jistě velice přínosné, já jako laik, mohu jen říci že je dobře že někdo píše o těchto umělcích, povědomí je skromné a tedy každá zmínka je přínosem do kulturního světa.

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

