Co všechno způsobí jeden malý meloun?

Dneska se u nás doma událo něco, co se už dlouho nikomu nestalo a nestane. Máme u nás návštěvu, moji malou osmiletou sestřenici a její maminku, a tak jsme se chtěli blýsknout a koupili jsme malý meloun. A protože byl teplý, bylo třeba ho zchladit. A nebyla jiná možnost, než ho dát do kuchyňského dřezu a pustit na něj studenou vodu. Ale co se nestalo!

Nevím, jak se to stalo a proč se to stalo. Všichni jsme odešli z kuchyně pryč a naslouchali klidnému, nic neříkajícímu a uklidňujícímu proudu tekoucí vody, netušíc, co pro nás náš kamarád meloun spolu s dřezem chystá.

Po nějaké chvíli jsem byla požádána, abych šla do kuchyně vypnout vodu. Má akční sestřenice ale okamžitě zareagovala, a než jsem já stačila do kuchyně dojít, proud vody utichl. Proto jsem se otočila na patě a šla se vrátit ke svým věcem. V téměř stejné chvíli jsem však viděla sestřenici jak běží chodbou. Svůj úprk doprovázela téměř neslyšitelným voláním: „V kuchyni je všude voda.“  Nejdřív jsem nechápala. Myslela jsem, že je to zase jeden z těch jejích „vyvedených žertíků“. Když mě ale dotáhla do kuchyně, pochopila jsem, že se věci mají jinak, než jsem původně předpokládala.

Jako první mi padl zrak na velkou kaluž vody, která zdobila pracovní kuchyňský pult, hned vzápětí na přeplněný dřez uvnitř s potopeným, nevinným melounem a nakonec na plynový sporák, jehož prohlubeň mezi všemi čtyřmi plotnami byla také plná čiré tekutiny. Rázem se mi vytratil úsměv ze rtů. „Ne, tohle nebude jen tak.“ Vyběhla jsem z kuchyně se sestřenicí v patách a rozhodnuta vyburcovat zbytek osazenstva rodiny, vykřikla jsem stejnou větu, jako sestřenice před tím.

Když jsme se všichni sešli v místě pohromy, nastala chvilka ticha. Prostor pro udivené pohledy. Moje maminka poté duchaplně přistoupila ke dřezu a odstranila závadu, která vše způsobila. Vytáhla špunt.

Ten zřejmě zlomyslně, nějakým nepochopitelným způsobem, omylem zapadl do díry a voda tak neměla prostor k odtoku a proto se naštvaně šla podívat do světa. byla skoro všude. V kuchyni máme vedle sebe tři skříně a myčku, na kterých je položen pracovní pult a vedle ještě plynový sporák. Mokro bylo pod skříněmi, na pultu, na sporáku…

Tak honem pro suché hadry, kýbl a vytírat. No, vytírat. Ono v tomhle případě moc vytírat nešlo. Spíše vysávat. Ale i tak to bylo těžké… Což o to, sporák a myčku jsme mohli kousek odsunout a sestřenice, jakožto nejmenší a nejhubenější člen domácnosti, se mohla škvírou co se vytvořila protáhnout. A byla šikovná, protože všechno krásně vytřela. Ale voda byla úplně všude. I za skříněmi, kam se opravdu hodně těžce dostává. Tady musely zakročit noviny a dlouhé pravítko.

Po asi hodině sušení a čištění bylo konečně po potopě. Jediné, co nasvědčovalo nějaké katastrofě, byla odtažená myčka a sporák a věci normálně stojící na pultu, které byly hala-bala odložené na jídelním stole. To bylo vše. Naštěstí. Takže závěrečný úklid už nebyl problém. Jen ten meloun před večeří nevyšel. Skončili jsme totiž v době, kdy byl přesně večerní čas. A proto zlý meloun ještě stále čeká na naplnění svého osudu. V lednici.

Měli jsme tedy opravdu akční večer. Ale což, alespoň jsme mohli uklidit v místech, kam se tak často nedostaneme!

Komentáře: 24 (+add yours?)

  1. Dragita
    Jul 25, 2011 @ 22:47:23

    mě se takhle podařilo jednou vytopit sousedy, protože přítel pohnul s hadicí u pračky -takže všechno teklo vedle a přišlo se na to ve to v chvíli, když to v koupelně nějak divně čvachtalo až jsem se šla podívat:-D
    Ale melouny můžu, hmm, jen ten večerejší byl šíleně přezrálý, že se nedal jíst:-D

    Odpovědět

  2. Vendy
    Jul 25, 2011 @ 20:59:57

    A z toho plyne poučení, všechno špatné je k něčemu dobré.
    V tomto případě nastal jednorázový řádný úklid.
    I když chápu, že první fáze bylo pořádné naštvání… zatrackaný špunt.
    Ten Murphy se svými zákony schválnosti má pořád pravdu!

    Odpovědět

  3. Amelie
    Jul 22, 2011 @ 20:38:28

    Tak to nezávidím, ale hlavně že se nikomu nic nestalo…

    Odpovědět

  4. ViK
    Jul 20, 2011 @ 11:28:09

    Co všechno způsobil jeden zapomenutý špunt🙂

    Odpovědět

  5. zarox21
    Jul 20, 2011 @ 09:40:25

    A co ten meloun? Dokázali jste si na něm ještě pochutnat?

    Odpovědět

  6. Květa
    Jul 20, 2011 @ 00:12:20

    Vím, že to není zrovmna k dnešnímu tématu, ale také mám ráda Mandyho Patinkina, jako herce i jako zpěváka se zajímavým hlasem …

    Odpovědět

  7. Petr Hynek
    Jul 19, 2011 @ 22:07:17

    Ze života. Jo, taky to znám, nám praskl průtokový ohřívač vody v kuchyni a dopadlo to podobně, voda stříkala všude jako v aquaparku… Ale co, aspoň není nuda, že?🙂

    Odpovědět

  8. Kelyš
    Jul 19, 2011 @ 18:59:29

    Ajajaj, mimo téma melounu. Už jsem si všiml na pravé straně toho textu za zavináčem.😉

    Odpovědět

  9. Kelyš
    Jul 19, 2011 @ 18:57:28

    Bože, jak my jsme zlomyslný národ. Cizímu neštěstí se smát. Co smát, já se tu řechtám, až mi z toho tečou slzy.😀
    Že bych na toto téma složil škodolibou písničku ve stylu Ivo Jahelka? Ale ne, to by bylo kruté.
    Občas je potřeba uklidit všude.😉

    Odpovědět

  10. Naďa
    Jul 19, 2011 @ 16:03:21

    Dovedu si to představit. U nás kdysi dávno přestala ráno téct voda, kdo nechal vytočený kohoutek u vany už se neví, ale byla potopa nejen v celém bytě, ale i pod námi. Ještěže pod námi nebyl byt obydlen. Tehdy nastoupily kbelíky a lopatky na smetí , hadry až na konec. Ještěže mně kolegyně z práce pomohla. Nejdřív náš byt a pak ten spodní, oba třípokojové🙂
    Tak dobrou chuť!

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jul 19, 2011 @ 20:22:47

      Tak to tedy také musel být zážitek! I my máme ale obavy, jestli voda drze neprotekla o byt níže (ovšem na rozdíl od toho tvého obydlený). No, doufejme ve štěstí alespoň v tomto ohledu🙂

      Odpovědět

  11. Jarka
    Jul 19, 2011 @ 12:23:58

    A víš, že jsem na ten úklid na nepřístupných místech, při čtení, myslela? Taky jednou za čas odstavím sporák a vydrhnu za ním podlahu a dlaždičky na zdi.😀 S tím spadlým špuntem, to bylo přesně podle hesla, že zákony schválnosti, fungují na 100%!
    Tak dobrou chuť k melounu. Dnes, už bude z lednice, hezky vychlazený.😉

    Odpovědět

  12. Kitty
    Jul 18, 2011 @ 23:48:52

    Jak vidím, zlomyslnost osudu funguje všude. Jsem v dobré společnosti… Takových situací je! A napíšeme je jen ti nejpsavější. Ale aspoň je co číst! Když se něco stane jinému a ještě je sto si z toho dělat legraci, beru ho do svého bavklubu. Škarohlídi ať bědují, my uznáme, že trochu akčnosti do života je potřeba. Ať o nás svět ví, nééé? Tvá fanynka Kitty

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

