Hurvínek a Spejbl, pátým pádem voláme „čičí!“

Už jako malá jsem měla ráda příběhy Spejbla a Hurvínka a jejich přátel. Vlastně by se dalo říct, že jsem vyrostla na jejich krátkých příbězích, které jsem jako malá poslouchala ještě z gramofonových desek. Dokázala jsem dlouhou dobu poslouchat to samé pořád dokola a dokola a pořád jsem se smála. A jak je to dnes?

Ani jako větší jsem na tuhle povedenou dvojici nezanevřela. Ještě dnes používám různé hlášky z mých oblíbených příběhů. Pořád se kochám krásou přírody „Koch, koch“ a pořád ještě bývám něčím“úplně šokovaná“ jako Mánička.

Možná vám to připadá divné, že ještě teď mluvím o Hurvínkovi. Nevyrostla jsem už z toho? Ne. Neřekla bych. Já si totiž myslím, že zrovna Hurvínek je zábava nejen pro děti. V některých scénkách jsou narážky na věci, které pochopí opravdu jen „ti větší“. Mám sedmiletou sestřenici, které se Hurvínek také líbí. Byli jsme s ní v Divadle S+H. Myslím, že to bylo představení Hurvínek a kouzelník. A i tady jsem se setkala s tím samým.

V některých situacích jsem se smála víc, než všechno dětské osazenstvo divadla. A celkově bych řekla, že jsem si celé představení užila více, než sestřenice. Pokaždé mne fascinuje, jak umí herci loutky vodit a co s nimi všechno dokáží… A když je hra ještě proložena zpěvy, tak to je potom něco. Někdy je dokonce na scéně i herec. (V případě hry Hurvínek a kouzelník, to byl veselý šašek a kouzelník). Myslím, že pokud se chcete zasmát u Hurvínka, tak vůbec nemusíte jít na hru pro dospělé (i když ty jsou také skvělé!), ale stačí ty dětské. Paní v pokladně nám vyprávěla, že jednou si k ní šel koupit lístky mladý pár a ona marně hledala toho „malého příslušníka rodiny.“ Pak se teprv dozvěděla, že jdou na představení jen oni dva.

Neříkám, že všechny scénky a všechny hry, kde je Hurvínek, jsou povedené. Znám i pár případů, kdy mě to zkrátka nebavilo. Ale naštěstí se to stává málokdy.

Takže, když si chci užít trochu českého humoru, tak i Hurvínek je zkrátka skvělou a zaručenou volbou! A ne, nestydím se za to😉

Tady je malá ukázka. Jedna z mých oblíbených scének. Jak Hurvínek skloňuje kočku. Jsem zvědavá, jestli se najde někdo, kdo se ani jednou nezasměje….

Komentáře: 10 (+add yours?)

  1. š
    Jan 02, 2012 @ 14:00:18

    Hurvínka mám ráda:) máme doma jeho desky a také si dodnes pamatuji některé hlášky. Třeba když chtěl Spejbl číst pohádku a Hurvínek volal „Já sám“ a Spejbl: „Tak jásej, ale potichu“🙂

    Odpovědět

  2. annapos
    Jul 17, 2011 @ 19:25:03

    Jejich šplechtíčky politicky laděné, mám ještě někde dobře schované, a nedala bych je za celý svět, je, totiž nikdo nemohl zavřít do vězení, ani osočovat s protistátních řečí, měla jsem je ráda já, mé děti i vnoučata je milují a proto, že jsou to již devadesátiletí stařečci, zaslouží si tedy již i úctu.

    Odpovědět

  3. vonrammstein
    Jul 17, 2011 @ 14:09:22

    Jé, vynikající, děkuju🙂 Na tom jsem vyrostl, staré šelakové desky a gramec na kliku, co pravidelně v polovině zdechl🙂 Namlouval to ještě originál Skupa🙂

    Odpovědět

  4. Jarka
    Jul 16, 2011 @ 09:58:10

    Taky jsme měli pár LP desek s Hurvínkem, ani nevím, jestli jsme je někomu dali, anebo jsou ještě pořád u nás. Gramofon, sice máme, ale už ho dávno nepoužíváme, jen hromada gramodesek, nám zůstala.😀 Pamatuji se, že nejvíc se mi líbila deska Hurvínkova strašidýlka, nebo jak se to vlastně jmenovalo. Bylo to napínavě strašidlácké, doplněné písničkami, vypravěč by František Filipovský a ještě dodnes si pamatuji některé hlášky a písničky. Třeba jako – Hej, hej, hej, čerte chlupatej!😉

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jul 16, 2011 @ 16:36:20

      Ano, také ještě mám doma několik „LPček“ i gramofon, ale protože mám všechno S+H přetočené na kazetu, tak se na to jen práší… :-(A Hurvínek a strašidýlka? To mi něco říká…😉

      Odpovědět

  5. Naďa
    Jul 15, 2011 @ 19:56:08

    Taky jsem vyrostla na Spejblovi a Hurvínkovi, když jsem byla nemocná poslouchala jsem ho z rádia, jindy z desek, ještě z těch rozbitných, dokonce mi známá režisérka Marie Poledňáková, dříve Jandová, takto spolužačka mé sestry rozsedla jednu desku s Hurvínkem, kterou jsem neopatrně položila na křeslo, což bylo tenkrát pro mě velké neštěstí. S+H jsou nadčasoví, protože je to chytrý humor. I mé děti se na večerníčky s nimi rády dívaly, ale moje 2 mladší vnučky už ne. Jsou nějak někde jinde …

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

