Petr a Lucie Hany Hegerové

Písně Hany Hegerové jsem si začala pouštět teprve nedávno. Francouzské šansony poslouchám také velice často (a ráda), ale když mohu slovům písně rozumět, je to ještě lepší. I když cizí písně mám raději, než ty domácí, tak těm od „Hegrky“ (jak říkám) jsem prostě neodolala.

A proč se mi tolik líbí? Myslím, že nemusím mluvit o překrásném hlasu Hany Hegerové a o tom, jak písně prožívá. Samozřejmě, že kvůli tomu také. Stejně tak není třeba se zmiňovat o skvělém doprovodu. Tyhle věci vidí a slyší každý hned na první pohled. Já se poslední dobou spíše zaposlouchala do textů. To ty mne unesly.

Jsou naprosto dokonalé a já o žádném z nich nemohu říci, že by se mi nelíbil. Naopak. Každý má nějaké své sdělení. Nejsou to jen prázdná slova. Ještě ke všemu se také většinou stane, že mi text něco připomene, protože jsou o životě a mnohé situace jsou v nich zkrátka zapsané. Možná proto je tak obdivuji. Samozřejmě, když poslouchám, tak si s nimi také zpívám. Proto texty znám už skoro všechny zpaměti.

Právě kvůli tomu také nemohu říci, která píseň od Hany Hegerové je má nejoblíbenější. Líbí se mi všechny. Ale abych uvedla ty, které poslouchám nejčastěji, tak třeba Maestro Tango;Já vím ;Můj milý málo milý je ;Bože můj, já chci zpět; Lipicáni…. a další a další.

Pro článek jsem ale vybrala tu, která byla jedna z prvních, co jsem začala poslouchat a zpívat. Jmenuje se Petr a Lucie. A proč zrovna tu? Hlavně kvůli povedenému klipu a všemu tomu, co jsem napsala výše. Skvělý text, nádherná hudba v nepřekonatelném podání Hany Hegerové. Tak, příjemný poslech!😉

Komentáře: 9 (+add yours?)

  1. annapos
    Jul 09, 2011 @ 19:50:37

    Tak to já bych ji klidně s E. Piaf postavila do jedné řady, obzvlášť v době kdy zpívala s Petrem Hapkou, to bylo její nejkrásnější období.

    Odpovědět

  2. Kelyš
    Jul 06, 2011 @ 22:05:52

    Auauauauau, kruciš, to se nenajde nikdo, kdo by s tebou sdílel oblíbenost Hany Hegerové?
    Já to mám asi jako Jarka.Uznávám ji jako skvělou zpěvačku, ale že bych ji vyhledával?😦
    Na nás nedej…….a já vím, že se nedáš.Oba o sobě víme, kdo má rád jaký styl a respektujeme jeden druhého.A tak to má být a ne jako se občas setkávám s komenty.“Fůůůj, co to posloucháš za sra*ky!?!“

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jul 06, 2011 @ 22:49:20

      To přeci nevadí, ne?🙂 každý prostě (když má v sobě alespoň kousek slušnosti), tžak respektuje hudební styl druhého…🙂
      post scriptum: takový komentář si dostal? No to snad ne!

      Odpovědět

      • Kelyš
        Jul 06, 2011 @ 23:09:09

        Přímo komentář ne, vlastně jeden a ten jsem nezveřejnil.Byl natolik vulgární, že to na svých stránkách nestrpím.
        Ale dostal jsem pár mejlů. Co se týče mé oblíbené muziky (AC/DC,Deep Purple,Kiss … atd.) a hlavně vůči mé produkci na blogu.Jak se můžu považovat za rockera bigbíťáka, když zpívám takové (píp). Ale to neřeším. Ať si uleví, když jim to pomůže?😉

        Odpovědět

  3. Jarka
    Jul 06, 2011 @ 21:15:08

    Taky poslouchám jinou muziku, ale Hanu Hegerovou uznávám jako výbornou českou šansoniérku. Nejvíc se mi od ní ovšem líbí písnička – Levandulová!😀

    Odpovědět

  4. Naďa
    Jul 06, 2011 @ 18:40:02

    Hmmm, tak tady nejsme na jedné vlně. Šanson jedině Edith Piaf. Ale je vás hodně, kteří máte rádi Hegerku, tak tě nemusí mrzet, že se ozvala zrovna ta jedna, která si ji nepouští🙂

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

