Já? A zpívat? Vlastně… proč ne!

Tak se po velmi, velmi dlouhé době znovu hlásím. Má nepřítomnost byla zapříčiněna množstvím závěrečných i nezávěrečných testů, které mi vzaly všechen můj čas. Ale teď se již v plné síle vracím zpět. Myslela jsem, že dnes přidám další kapitolu Náramkové story, ale protože jsem slíbila odpověď na jednu otázku (k dotazovému rozhovoru), tak Galdarian počká.

Tu otázku jsem dostala od Susanny. Zeptala se mě, jak to vypadá se mnou a s operou. Zpívám? Nezpívám? Plánuji uměleckou školu?

Ráda bych řekla, že pro mě není žádný problém odpovědět. Ale… opak je pravdou. (Tedy, alespoň u té druhé otázky.)

Jestli zpívám? Ano, zpívám. Prvním rokem. Samozřejmě, že představa toho, že bych jednoho dne mohla stát na jevišti a zpívat (nebo tančit), mě vždycky fascinovala, ale nikdy mne nenapadlo opravdu se pokusit o to, abych toho jednoho dne dosáhla. A tak jsem začala jednat. V základní umělecké škole, která v našem městě je, jsem se přihlásila na hudební oddělení na zpěv. Nečekala jsem od toho žádné zázraky, protože jsem moc zpívat neuměla. Ale nakonec jsem byla mile překvapena. Pan učitel, ke kterému jsem se dostala, je velmi šikovný a opravdu ví, co dělá. Všechna cvičení na rozezpívávání přizpůsobil přímo mně.

No, a tak se stalo, že už se dá můj „zpěv“ vcelku poslouchat. Ale mám před sebou ještě dlouhou cestu. Hodně dlouhou. Ovšem, já ji chci ujít. Chci dojít na její konec. Už dlouhou dobu mě jeviště a vůbec divadelní prostředí přitahuje (a stále přitahovat bude), jako magnet. Chci opravdu dosáhnout toho, abych se na něm mohla někdy sem tam objevit!

Ve městě kde žiji, je malé divadlo, které spolupracuje s naší ZUŠkou. A tam máme vždy s Tanečním oddělením závěrečné představení. Takže už vím, jak to na jevišti a v zákulisí vypadá. O to víc mě to láká. Jednou za rok, to nic není. (Ale lepší něco než nic, že.)

A tak se dostávám plynule k té další otázce. Chci vystudovat nějakou uměleckou školu?

No, ano, ráda bych. Ale nevím, jestli na to vůbec budu mít. Umění je sice krásné, ale zrádné. Když se neuchytíš, tak máš problém najít něco jiného. Proto jsem se rozhodla, že vystuduji střední školu, která mi dá všeobecné vzdělání a potom, (ano, chci na vysokou), se teprve rozhodnu, kam dál. Vystuduji nějakou vysokou školu, která nebude mít s uměním nic společného. Taková zadní vrátka. Ale k ní, k ní bych strašně ráda zkusila HAMU, katedru operního zpěvu.

Jsou to ale jen trochu bláznivé plány do budoucna. Třeba se to ještě stokrát změní. Ale v tuhle chvíli to vidím takhle. Jak to bude za čtyři roky vám teď neřeknu. Uvidíme. Ale, kdo mě zná, tak ví, že si za svým snem půjdu!😉

 

Komentáře: 14 (+add yours?)

  1. Susanna
    Jul 04, 2011 @ 18:58:11

    Ahojky, ja se strasne moc omlouvam, jsem tady az po tak dlouhe dobe😉 Ale musim rict mile, ale opravdu mile jsi me prekvapila🙂 Nemuzu rict nic jineho nez, jen tak dal holka! A taky musim rict, ze ve tvem veku jsem mela naprosto stejne plany sny. Sice nejsem o tolik starsi, ale cast z toho, co jsem si tehdy vysnila uz se vice ci mene realizovala…Ano, myslim ze kazdy, kdo jednou pricichne k opere a k divadlu, touzi po tom, na nem drive nebo pozdeji stanout. Takze ja moc dekuju za vycerpavajjici odpoved, je to moc mile, vazne😉 A sice se vubec nezname, vlastne ani nevim, jak se doopravdy jmenujes (a ty nevis jak ja:-p), ale strasne moc ti drzim palce a myslim ze je zbytecne, rikat znovu, hlavne to nevzdavej, proste mam tak nejak pocit, ze ty to nevzdas😀 Jen se nevzdat po prvnim neuspechu, to je nejdulezitejsi a pak hlavne stesti, najit dobreho pedagoga, ktery ti jak se rika sedne😉 Takze to vsechno ti moc preju a zase se nekdy ozvu😉 A vlstne…treba se nekdy v budoucnu potkame na jevisti😀

    Odpovědět

  2. Vendy
    Jun 20, 2011 @ 13:09:06

    Mile jsi mě překvapila závěrem článku. To je rozumný názor! A schvaluji ti to všema deseti. Raději vystuduj normální školul a hudební si nech jako rezervu… protože opravdu v té oblasti musíš mít ke vší té píli i trochu štěstí.

    Odpovědět

  3. Vivienne
    Jun 16, 2011 @ 09:41:54

    budu držet palce ať ti to výde .-)

    Odpovědět

  4. annapos
    Jun 16, 2011 @ 01:25:48

    Krásné plány a naděje, jak to napsal Pavel, to sedí, vydržať. to je nejtěžší,když příjdou lákadla světa a člověk odolá pro svůj cíl, bývá většinou odměněn po zásluze.

    Odpovědět

  5. Kelyš
    Jun 15, 2011 @ 22:36:50

    Aúúúúúúú!!! V tomto případě používám oblíbený slogan „Vydrž Prťka, vydrž“ Pořádně se do toho zakousni a splň si svůj sen. Mě se to nepovedlo a můj hlas nakonec zůstal neškolen. Ač operu moc nemusím, vadí mi, že kolikrát ani nerozumím, ale až jednou budeš vystupovat v nějaké opeře, určitě dej vědět a půjdu tě tajně povzbudit do hlediště.Moc ti přeji, aby se to povedlo.🙂

    Odpovědět

  6. Naďa
    Jun 15, 2011 @ 08:56:37

    Já se těším na tvůj článek, ve kterém nás pozveš do divadla na nějaké představení, ve kterém budeš zpívat! Věřím, že když člověk opravdu chce a překoná všechny nástrahy, že k uskutečnění svého snu dojde. Přeju ti na cestu hodně sil!

    Odpovědět

  7. TlusTjoch
    Jun 14, 2011 @ 20:18:46

    Tak ať plány vyjdou podle tvých představ.
    Ale v žádném případě zpívat nepřestávej.

    Odpovědět

  8. Jarka
    Jun 14, 2011 @ 11:32:43

    Tak to moc ráda slyším, že ses pustila do studia zpěvu. Přála bych ti splnění tvého snu a myslím, že to není nemožné. Hezky krůček po krůčku, i ti největší zpěváci nějak začínali a důležité je vydržet. Je to hodně práce, ale cíl je báječný a mě něco říká, že ty to dokážeš.😀

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      Jun 16, 2011 @ 15:00:43

      Ano, správně. Všechno je možné😉 Stačí nějak začít…🙂
      A jinak, tvé tušení (Nebo hlas?).. to se mi líbí. Hned se mi bude po té „cestě“ kráčet lépe! Děkuji!

      Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

