Jak? Jak pracovat s tím „chatem“ dole na stránce?

Již nějakou dobu mám zde na blogu něco jako chat, přes který mě můžete kontaktovat. Je s ním trochu těžké pořízení, proto vám ho trochu přiblížím.

Jde o chat od Meebo. Což je poskytovatel takových podobných vymožeností pro blogy a webové stránky.

Jak ho lze využít? Jak si ho upravit podle svých potřeb? To vám teď trochu přiblížím. Dokonce, dovolím vám nahlédnout do zákulisí administrace chatu.

Začněme s tím, jak se dá použít. Pro vás hlavní využití spočívá v tom, že mě můžete kdykoli kontaktovat a na něco se mě zeptat (nebo si jen popovídat…).

  • Chcete-li něco napsat do chatu, pak nejprve zkontrolujte stav. Tedy ten krátký text, vedle Le fille Ash is away (Vím, znamená to, že jsem pryč, ale to, prosím, neřešte…). Tam můžete najít tyto hlavní texty: Jsem vám plně k dispozici (To mi můžete bezestrachu napsat), Jedním okem tu (To znamená, že jsem sice u počítače, ale moc mu nevěnuji pozornost [Dělám ještě něco mimo to]) a nebo Jsem mimo počítač. (To sice nemusí nutně znamenat, že jsem mimo počítač, ale počítejte s tím, že když napíšete, neodpovím.)
  • Když zjistíte, že je možné mi napsat, tak vložte svůj text do tohoto okénka a potom stiskněte na entr:

Meebo chat, okénko pro odeslání textu

  • Potom už jen čekejte, až vám odpovím. Což se povětšinou stane velice rychle.

Ukázka chatu

 

A teď malé nahlédnutí do zákulisí. Proč je pro mne meebo chat tak důležitý? Díky němu totiž mohu sledovat, kdo a kdy se na můj blog dívá. A to v reálném čase! když někdo otevře Listy snů, okamžitě se automaticky do chatu přihlásí. Mně v tu chvíli vyjede taková modrá tabulka (něco jako u ICQ, či skypu) ve které je napsáno číslo návštěvníka. (takhle: meeboquest369271) . Díky těmto číslům mohu zjistit, jestli někdo na můj blog chodí často a také to, kdo na mém blogu právě teď je. Jediná nevýhoda je, že se mi návštěvy zobrazují právě v těchto strašných číslech. To ale jde změnit. Avšak musí to udělat návštěvník. Není to nic složitého. Pod okénkem, kam vkládáte text, je další okénko. Tam je napsáno: edit nickname: … Do toho okénka kliknete a přepíšete jméno na to, které máte na svém osobním blogu (třeba).

 

Označte to krkolomné číslo a přepište jménem. Pak jen klikněte do okénka pro psaní zprávy.

 

A nakonec, malý náhled do administrace! Takto to tam vypadá. Napravo přehled návštěvníků online (jak v číslech, tak jménech) a nalevo nastavení okna, stavů atd.

Administrace

 

A takto vypadá upozornění na příchozího návštěvníka.

Upozornění online

 

Tak. To je asi tak vše k meebo chatu. Snad je to dost srozumitelné… snažila jsem se😉 Jen vás chci poprosit. Je-li to jen trochu možné, změňte si to bláznivé číslo na jméno. Pro mne to bude příjemnější, protože budu hned vědět, s kým mluvím a kdo přišel na blog. Předem díky! Nechci vás do ničeho nutit, jen mám ráda přehled.🙂

Komentáře: 6 (+add yours?)

  1. Kitty
    Jul 19, 2011 @ 00:07:12

    Dobrý nápad. Teď jsem poslala vzkaz na Tvůj chat, o kterém je článek, ale nevidím ani svůj text, ani odpověď. I když mi to béklo, že by jako jo, nějaká odpověd mohla přijít. Přijdu jindy, je po půlnoci a oči už mám jako Číňan. Nenapadlo mě, že o půlnoci ve svým věku budu řešit chat s nějakou „Ash“.
    Bóže – nejsi dokonce ta „česká rentiérka“, moje oblíbenkyně? To by byl gól! Nojono, starucha se ztrácí… Kitty.

    Odpovědět

  2. Kelyš
    Jun 04, 2011 @ 20:53:48

    Někde, někdy jsem si Meebo zaregistroval a dokonce jsem ho měl chvíli i na blogu, ale už ho nepoužívám, protože bych asi nestíhal odpovídat ještě na MSN a Skype. Ale věřím, že ti to pomáhá.

    Odpovědět

  3. Jarka
    Jun 04, 2011 @ 20:14:00

    No to jsou mi novoty, o takových vymoženostech slyším poprvé! Nějak nemám odvahu, to vyzkoučet, snad časem. Měj hezký večer!😀

    Odpovědět

  4. Trackback: Nic nového pod jižním sluncem « * Ze života české rentiérky *

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

