Bobby McFerrin, originál jak se patří!

Možná jste o něm slyšeli, protože slyšet o něm bylo. Dokonce byl i u nás… v Česku. Škoda, že jsem nestihla chytnout dobrá místa v hledišti. Šla bych. A to na 100%.  O kom že to mluvím? O zpěvákovi, jehož styl, kterým zpívá, se nedá nikam zařadit. Ale rozhodně stojí za to, ho znát! Bobby McFerrin.

Jeden z nejoriginálnějších zpěváků, které jsem dosud poznala. Jeho nápady, neuvěřitelné hlasové možnosti a jeho talent, mne fascinují již dlouhou dobu. Byla to náhoda, že jsem jednou v televizi viděla úryvek z jeho koncertu. A zase. Začala jsem hledat na Youtube. A našla. Jak říkám, jen škoda, že jsem ještě nebyla na žádném jeho živém koncertě. I když tu byl již nejméně třikrát. Ale já jednou ty lístky dostanu!😉

Ale což. K tématu. Pokud neznáte Bobby McFerrina, jistě se vám vybaví píseň, Don’t worry, be happy „uuu, ú, ú, ú, ú,ú, úúúú, úúú, Don’t worry, úúúúúúú, Be happy!“ No, nevadí. Zkrátka je to písnička, která ho proslavila ze všech, co kdy nazpíval, nejvíce. A většinou lidé spíše znají tu, než samotného zpěváka. Přitom ji však nazpíval v době jeho začátků. Potom se vydal úplně jiným hudebním směrem. To proto ho to tolik štve, že tahle píseň je známější než to, co dělá dnes. Neříkám ale, že se mi „Don’t worry, be happy“ nelíbí! Hlavně klip k ní se moc povedl.

To je tedy z jeho začátků… hudba, kterou dělá teď, je zcela odlišna. Takhle vypadají jeho vystoupení nejčastěji. Co on dokáže udělat s hlasem a jen s tím, jak si jen tak, aby se neřeklo, pohrává s mikrofonem.. to je pro mne naprosto neuvěřitelné. Nyní jedna z mých nejoblíbenějších písniček od něj. (Škoda, je trochu posunutý zvuk…)

A potom, jeho oblíbený kousek, který dává skoro na všechny koncerty. Ave Maria. I ta patří mezi mé oblíbené!

Já nevím. Každému se to nejspíše líbit nebude, ale já určitě patřím mezi jeho „fandy“, a tak tomu bude i nadále. Mám doma dvě CD a také je často poslouchám (když zrovna nehraje něco operního). Snad se vám to bude líbit alespoň trochu.

Jen koukám, že jsem se nějak rozvášnila s těmi videy, ne? Normálně dávám jedno, a dnes tři? A to jsem chtěla přidat ještě jedno… no, nevadí. Třeba příště.😉

Komentáře: 11 (+add yours?)

  1. zarox21
    May 31, 2011 @ 13:33:01

    Be happy, to je oč tu běží!

    Odpovědět

  2. TlusTjoch
    May 29, 2011 @ 16:45:12

    Je charismatický.

    Odpovědět

  3. Naďa
    May 28, 2011 @ 22:51:55

    S naším životem jsou spjaté i písničky, které nám navozují milé vzpomínky. Je bezvadný, že umělec z jakékoliv branže hledá jiné cesty, jako on, nakonec i pro nové generace. Jenže s mými životními náladami a vzpomínkami prostě nikdy nezapadne úžasné Don’t Worry Be Happy…
    Dík za připomenutí🙂

    Odpovědět

  4. inenaso
    May 28, 2011 @ 20:15:40

    Děkuji za návštěvu. Prožila jsem u Tebe hezkou chvilku při poslechu tvého oblíbence.

    Odpovědět

  5. Jarka
    May 28, 2011 @ 20:09:55

    McFerrina znám a je to borec. Dovede si úžasně hrát se svým hlasem a líbí se mi, když do svých improvizací zapojuje publikum a nutno říct, že v těch věcech, které jsem viděla, bylo publikum odvážné a šlo mu to na jedničku.😀 Vybrala jsi krásná videa a jsem úplně okouzlená poslední písní Ave Maria. Zase zapojil diváky a mělo to sílu, až mi běhal mráz po zádech.🙂

    Odpovědět

  6. Kelyš
    May 28, 2011 @ 19:19:14

    I rocker občas ulítne a u Bobbyho ulítávám moc rád. Jeho beatbox je absolutně nazaměnitelný. A že jsi se rozvášnila s tolika videi? To vůbec nevadí, Bobbyho McFerrina není nikdy dost.😉

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

