Nira, příběh hračky, která prožila mnoho životů

Minule jsem vám představila panenky, které pamatují více, než já. Ale ty nebyly mojí nejoblíbenější hračkou (panenky mne nikdy nějak neučarovaly). Nejvíce jsem si totiž hrála s Nirou. Ano, s Nirou. Že nevíte, co/kdo to je? Nevadí…

Teď jistě následuje otázka… A co to je ta (ten, to?) Nira? Je to ta a je to takové prapodivné zvířátko. Vlastně je velice těžké odpovědět na tak „záludnou“ otázku, protože Nira byla všechno a nic. Je to totiž zvíře, které jsem si sestavila z německé stavebnice jménem Montage (něco podobného jako Merkur, akorát plastové), a já, jakožto malé dítě, jsem té prapodivné věci vdechla život. Jinak ale rozhodně jako zvíře nevypadala. Proto bylo velice těžké určit jeho druh. Ale… nu, zkuste to, co myslíte? Jaké zvíře měla Nira představovat?

Nira ve stoje (ano, stojí sama!)

Ne. Nebudu vás trápit. Nikdo by na to myslím nepřišel. Nira je totiž pes. Bez ocasu a bez uší (které jsem jí ovšem také někdy udělala [z papíru]), ale s krásnýma očima. Zkrátka pes „jak se patří“. Já jsem si s ní povídala, štěkala jsem za ni, starala jsem se o ni, krmila ji a hlavně ji tahala všude s sebou. Ať jsem šla kamkoli, Niruška musela se mnou.  V té době to byl můj největší kamarád. Vždycky jsem si přála živé zvíře, ale protože jsem ho mít nemohla, tak jsem si vytvořila alespoň takovéhle. Plastové. A vydrželo mi to hodně dlouho. Dnes už si s ní samozřejmě také nehraji, ale nezanevřela jsem na ni a mám ji, stejně jako panenky, schovanou jako připomínku těch krásných chvil s ní. Ne, nerozmontovala jsem ji.

Niro! Kam to koukáš!

Ale pozor. Nira má i svůj životní příběh, který jsem jí vymyslela. Nejprve to totiž nebyla Nira, ale Jack. A to pěkně dlouhou dobu. Ale Jack mi utekl a já našla, už ani nevím kde, malé štěňátko, kterému jsem začala říkat Nira. Padly jsme si do noty. Naučila jsem ji spoustu věcí. A byla (vlastně dodnes je) opravdu velice chytrá! Uměla skákat, dělat různé artistické kousky, rozuměla mi každé slovo….  No, a od té doby jsme spolu.

Ale pozor, to není vše. Řekla jsem už, že vlastně Nira byla všechno a nic? Ano? Ale co to znamená… Nira totiž nebyla pořád jen psem. Jelikož mi nedělalo velký problém stavebnici předělat a přestavit, tak se na chvíli stala i jiným zvířetem. Třeba orlem, kočkou, koněm a dokonce i dinosaurem. Hodně široký záběr na jednu zvířecí potvůrku. Nejlepší na tom ale je, že vlastně vypadala pořád skoro stejně (jen počet a postavení nohou se měnilo), ale zkrátka, pro mě to bylo to, co jsem zrovna potřebovala. Ale jedině k Niře jsem se stále znovu a znovu vracela.

Hezky zblízka

A sedni!

Přemýšlela jsem, kdybych někdy měla opravdového živého psa, jak bych ho pojmenovala. Přišla jsem na to, že lepší jméno, než Nira (pokud by to byla fenka), bych vybrat nemohla. Na počest mé nejoblíbenější hračce, se kterou jsem zažila tolik krásných věcí. Musím však uznat, že lepšího domácího mazlíčka, než byla Nirunka, jsem si přát nemohla. Mohl se měnit, jak já jsem chtěla, mohl umět to, co já jsem chtěla (takže třeba i mluvit) a hlavně mě na slovo poslouchal. No, není to úžasné? Nechtěli byste také tak chytrého a šikovného mazlíčka?

Komentáře: 9 (+add yours?)

  1. TlusTjoch
    May 29, 2011 @ 09:23:05

    Krásně žirafovité.

    Odpovědět

  2. Vivienne
    May 27, 2011 @ 20:45:56

    krásné

    Odpovědět

  3. Naďa
    May 27, 2011 @ 09:05:53

    Odpovědět

  4. Jarka
    May 26, 2011 @ 20:01:15

    Je vidět, že jsi měla fantazii už jako malá holčička. Jsou děti, které si neumí samotné hrát a vyžadují pořád pozornost a společnost někoho, kdo je zabaví. Ty sis určitě dokázala vytvořit vlastní svět, ve kterém sis to náramně užívala.🙂

    Odpovědět

    • Le fille Ash
      May 26, 2011 @ 20:04:58

      Ano… to jsem dokázala. A nikdo do mého světa nesměl😉
      A jedno takové dítě, které si bohužel neumí hrát samo, znám… je těžké něco pořád vymýšlet, když ho hlídám.

      Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

