Hračky, co pamatují více, než já

Je to zvláštní, ale je to pravda. U mě doma odpočívají tři hračky, které jsou starší, než já. Skoro + – o 35 let. Ještě moje maminka si s nimi hrála. A já jsem s tím pokračovala!

O koho se jedná? Jsou to tři krásné panenky. Dvě kloubová miminka vyrobená asi v roce 1960. S těmi jsem si, pravda, moc nehrála. Zaprvé jsem panenkám moc neholdovala a zadruhé jsem je nechtěla poničit. Jsou opravdu strašně křehká, a když jsem si s nimi chtěla hrát, musela jsem být nadmíru opatrná. Naštěstí dodnes drží. Sice už si s nimi dávno nehraji, ale mám je alespoň vystavené. Je mi líto je někomu dávat. Kdo ví, co by se jim stalo. Jistě by na ně už nikdo nebyl tak opatrný, jako já. Proto zatím zůstanou hezky u mě.😉 Jsou to dvojčátka. Holčička a chlapeček. Chlapeček už má zoubky!  Kdo se zadívá na jeho fotku blíže, tak je možná uvidí.

Dvojčátka hezky pospolu

Holčička

Klučík

Ale pozor. Dvojčátka mají ještě jednoho sourozence. Panenku s nádhernými vlasy, za které by se nemusela stydět žádná Barbie! Dodnes jsou ve výborném stavu a stále se dají česat. Byla vyrobena asi kolem roku 1968, takže je mladší, než miminka. Měla ještě černovlasou sestru, ale tu nemám doma. Nevím proč, ale připsala jsem jí věk sedm let. A to mi zůstalo. Nikdy nebyla starší ani mladší.

Anička ve stoje

Anička a její krásné vlásky

S Aničkou, jak jsem tu starší sestru pojmenovávala nejčastěji, jsem si hrála nejvíc. Líbilo se mi, že jsem ji mohla česat, protože ty její vlásky jsou opravdu nádherné.

Nevím, ale mně se tyhle panenky líbí více, než ty, co se vyrábějí dnes. Sice nečůrají, nekakají, nepijí… ale to je právě to. Všechno si mohu představit. Takové panenky rozvíjely u dětí představivost. A když porovnávám dnešní obličejíčky s jejich (konkrétně s obličejíky dvojčátek) rozhodně se mi více líbí tyhle. Už jen proto, že byly malované ručně. Díky tomu jsou každý úplně jiný. Každé miminko bylo originální a to bylo na tom to krásné.

Dnes jsem vám představila má dvojčátka a Aničku. Tím ale nekončím. Mám doma více hraček, které bych vám chtěla ukázat. Příště se těšte na Niru. Kdo je to, co je to? To se dozvíte. 

Komentáře: 10 (+add yours?)

  1. annapos
    Jul 31, 2011 @ 02:48:16

    Milá Ash, dnes trochu cestuji v čase jako ty, tvé panenky se mě jeví starší, protože přesně s takovými jsem si hrávala já, prodávali se ve všemožných velikostech a jako děti jsme jim říkali plaváček, protože byly lehounké, dělaly se z bakelitu a dnes jsou dobře ceněné. Pamatuji se že ty maličké jsem měla v kufříku a směla jsem je nosit na louku, ty velké ne, mezi děti a tam jsme si šili na panenky, pletli pro ně oblečky a vyměňovali si je, bavili se tím celý den a husičky, které ostatní děvčata pásla, skončily v ječmeně, jak o tom zpívá jedna krásná stará písnička, a pasák nám hrozil holí.

    Odpovědět

  2. Helena-B
    May 28, 2011 @ 20:35:56

    Tak tyto panenky si pamatuji ze svého dětství. Jsou krásně zachovalé.

    Odpovědět

  3. Witch
    May 21, 2011 @ 09:02:32

    Tak tohle jsou přesně ta miminka, jaká jsem krutě záviděla ostatním! Já sice měla Evičku, mrkací blondýnku s vlásky, ale ta měla rovné nožičky a když jsme v devítce měly péči o dítě, dost blbě se přebalovala – a určitě se nehodilo, aby se mi kupovala v takovém věku vhodnější panenka. Evičku mám dodnes, s ulámanými přstíky, oškubanými řasami a padající koudelnatou parukou, ale přežila opravdu leccos😉 Ba i originální silonové šatičky mám. Ta miminčí výbavička z devítky je schovaná taky – v mezičase použitá potomstvem.
    Všechny věci mouhou získat duši🙂

    Odpovědět

  4. Vivienne
    May 20, 2011 @ 21:51:24

    jsou krásné, mě se taky líbí víc než to co se vyrábí dnes

    Odpovědět

  5. Jarka
    May 20, 2011 @ 14:44:42

    Ty panenky jsou neuvěřitelně zachovalé. Řekla bych, že jsou jako nové. Nikdy jsem takle krásnou panenku neměla. Pamatuji si, že jsem taky měla miminko, ale bylo menší a „gumové“ a zvláštně vonělo.🙂 Brzo jsem si ale přestala s panenkami hrát, raději jsem lumpačila se svým, o rok mladším bráchou. To víš, ten na penenky, nebyl.😀

    Odpovědět

  6. Fredy Kruger
    May 20, 2011 @ 13:40:28

    Brunno Prdt přiběhl plačky :
    “ V pokoji perou se hračky !
    Panenka s medvídkem… howadem ;
    když vešel jsem, byl jsem přepaden !
    … Též Hurrwinekk napad mne ! … potvora “ !

    … muž hrozí pěstí a vrávorá ….

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

