Opera text from Pietro Spagnoli, překlad

Tento článek mohu zařadit do dvou rubrik. A také to udělám. Best of YouTube a Překlady. Pokračuji totiž v mém záměru přidávat do „jůtabácké“ rubriky postupně ukázky mých oblíbených zpěváků atd. (Začínám operními pěvci, pak operní pěvkyně…). Dnes jsem si vybrala Pietra Spagnoliho.

Pietro Spagnoli není tenorista. Je to, jak píše na svých stránkách, lyrický bariton. A já to musím jen potvrdit! Jeho hlas je opravdu překrásný! Je to výrazná osobnost… a to je u opery důležité. Na scéně je ho prostě a jednoduše vidět. Je nepřehlédnutelný a když už ho zahlédnete, nezapomenete na něj. No, omlouvám se, to jsou jen mé „výlevy“.

Nejprve tedy, proč jsem článek zahrnula do rubriky překlad. Na Pietrových osobních webových stránkách jsem našla text. Byl hned na úvodní stránce, proto jsem ho nepřehlédla. Nedalo mi to a já ho musela přeložit.

V angličtině zněl takto…

I walk onto the stage, I start and I tremble to the wave that reaches me. I hold my breath and my voice strong for my audience, full of silence and of life. I claim my art  hoping I will see it reaffirmed as applause erupts and the world stands still.

A můj překlad:

Procházím se po scéně. Začínám a chvěji se s vlnou, která mě obohacuje. Udržuji svůj dech a hlas silný pro mé publikum plné ticha a života. Já mám nárok na své umění. Věřím, že se mi vše stvrdí erupcí aplausu. Svět bude stále stát.


Musím uznat, že mne tento text dostal. Já, jakožto vášnivý milovník opery, prahnoucí po tom, aby mohl stát na scéně a zpívat, tomu rozumím. Každému slovu. Tohle, tohle je popis pocitu, který zpěvák prožívá, když chodí po pódiu! Krásně to řekl.

A teď tu mám pro vás jednu ukázku. Vybrala jsem video z Lazebníka Sevillského. Zpíval zde Figara. Jen musím dodat, že jsem tuto inscenaci viděla v televizi (na operní stanici Mezzo Tv) a byla dokonalá! Jen, bohužel jsou tam čínské titulky, nebo jaké… no, snad to nevadí. Přeji příjemný poslech!🙂

Komentáře: 5 (+add yours?)

  1. Trackback: Cecilia Bartoli radostná, tak takhle se tedy zpívá? « Àrionalë
  2. Naďa
    May 29, 2011 @ 09:19:32

    Lazebníka Sevillského jsem poprvé viděla v dětském věku. Bylo to na mě dlouhé a těšila jsem se domů. Možná proto jsem si na operu později nepotrpěla. V posledních letech se to se mnou trochu lepší🙂. Možná to dělá úžasný zpěv Štefana Margity. Moc se mi líbí prosvětlená scéna s převažující bílou a morofialkovou, zarámované do černé, i kostým Figara. O hlasu ani nemluvím, skvělé …

    Odpovědět

  3. Jarka
    May 09, 2011 @ 15:35:28

    Zpěváka samozřejmně neznám, ale árii z Lazebníka Sevillského ano. Pietro má opravdu přijemný, mužný hlas.😀

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

