Jak lehce a dobře odstranit skvrny (nejen) z koberce?

Tak tenhle malý problém se skvrnami řešil jistě skoro každý. Aby taky ne. Jídlo je zrádné a velmi rádo nám koberec ozdobí. No jo, ale co když nemáme Vanish, nebo něco podobného, co by nám jako „jediné jistě pomohlo?“. Mám pro vás jedno řešení.

Znám levnější, rychlejší a rozhodně účinnější způsob! A jaký tedy?  Tak poslouchejte!

Ze všeho nejdříve prosím zajděte do koupelny pro mýdlo (nejlépe tekuté, ale myslím, že by to mělo jít i s normálním), a do nějakého kelímku si načepujte trochu studené vody. Pak se odeberte do kuchyně a popadněte bílý ubrousek. Zdůrazňuji, bílý!  No, a to by mělo stačit. Teď už dojděte ke skvrně. Ať je kdekoli.

  • Nejprve nakapejte na flek trochu vody a vzápětí na něj naneste mýdlo.
  • Dvěma prsty chvíli krouživými pohyby jezděte přes inkriminované místo, dokud se nevytvoří pěna.
  • Stejný postup (mýdlo + voda) opakujte alespoň dvakrát.
  • Nakonec přiložte na skvrnu ubrousek (nejlépe na několikrát přeložený) a vší silou se do něj dlaní opřete a alespoň třicet sekund ho takto držte (potom zopakujte ještě jednou až dvakrát).

A to je celý postup. Není to lehké? Doufám, že jste ho alespoň trochu pochopili (kdyžtak se můžete ještě zeptat). Možná vám to připadá jako další nefunkční hloupost… ale já vám říkám… ne! Tohle opravdu funguje. Já tuto „metodu“ používám pravidelně a pokaždé mám skvělé výsledky. Skvrna úplně zmizí! A pokud ne, tak ji takto vyčistím několikrát. Zprvu jsem tomu také nevěřila, ale pak jsem zjistila, že je to opravdu účinné!

Doufám tedy, že s ní budete také tak spokojeni, jako já. Možná by mne i potěšilo, kdybyste mi do komentářů napsali, zda jste ji využili, a jak u vás fungovala…

Komentáře: 13 (+add yours?)

  1. Anonymní
    Sep 24, 2013 @ 13:42:50

    Není lepší si zapůjčit extraktir včetně prášku a čištění provést osobně a kvalitně? V každém větším městě je půjčovna extraktorů, já sjem z Brna a atdy jsou cca 4. Například http://cisteni-kobercu-brno.com/ nebo http://www.karcher.cz/cz/Home.htm

    Odpovědět

  2. Terz
    Jul 12, 2013 @ 17:20:09

    Já to zkusila a docela to i pomáhá,teda ne úplně,ale je to o hodně lepší než před tím. Měla jsem na koberci od borůvky fialový flek a po tomhle není vůbec vidět,teda pokud to nebudu hledat lupou😀. Děkuji za dobrou a užitečnou radu,určitě si ji budu pamatovat!

    Odpovědět

  3. lukasv
    Apr 20, 2013 @ 12:43:23

    Ano ano, to funguje.

    Odpovědět

  4. Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri
    May 03, 2011 @ 19:25:34

    Já jednou mělo inkoust na kožíšku😀
    A víš, co mi tento zářný postup připomněl? Strašidlo Cantervillské přeci!

    Odpovědět

  5. TlusTjoch
    Apr 30, 2011 @ 14:54:20

    Já mám o čištění skvrn celou knížečku ještě z dob Rakouska-Uherska (viz http://tlustjoch.blog.cz/1008/c27). Když budeš blíže jídlo specifikovat, třebas v ní něco najdu.

    Odpovědět

  6. Naďa
    Apr 30, 2011 @ 11:51:38

    Odpovědět

  7. Jarka
    Apr 30, 2011 @ 10:50:47

    Něco podobného jsem taky na skvrnu na světlém koberci vyzkoušela, jenže jsem použila jar na nádobí a ten je asi hodně silný, takže jsem skvrnu vyčistila, ale teď je na koberci svíticí flek čistého místa. Budu ten koberec muset vyčistit úplně celý. Chjo!!😀

    Odpovědět

  8. babi Maňasová
    Apr 30, 2011 @ 10:45:52

    Tak si myslím, že po dalším týdnu hlídání vnoučátek tuhle metodu vyzkouším🙂. Mám sice skoro všude plovoucí podlahy, které se ideálně udržují, ale zrovna pod stolem je koberec a tam taky dostává nejvíc zabrat.

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

