Třináctka…. „šťastné“ to číslo! Že?

Třináctka. Mnohými proklínané a nenáviděné číslo, které nosí smůlu a neštěstí. Proč? Proč zrovna ona? Vždyť já na ní noc špatného nevidím! Článek do Klubu snílků na téma: záhady a pověry.

Ani nevím, proč jsem celou dobu psala to šťastná do uvozovek. Protože… v mém případě vždycky třináctka šťastná opravdu byla. Když mi mělo být třináct, těšila jsem se na to. Ne jako má teta, která byla celá nesvá a pořád naříkala, jak je to hrozné. Teď se jí musím omluvit, že jí takto využiji, ale nikdo jiný mne nenapadá. Jaký je mezi námi rozdíl? Ona na třináctku (a hlavně na pátek třináctého) věří a bere ji (ho) jako tvůrce všeho zlého. Ale já? Pro mne je zmíněný den dnem úplně obyčejným a třináctka jako taková se stala mým šťastným číslem.

Možná vám to připadá divné… ale já řeknu… vždyť je to jen číslo? A bát se čísla? Není to trochu (omluvám se) zcestné? Tady podle mne nejde vůbec o tu třináctku… ale o pouhé pověry a předsudky, kterými je opředena. Někde jsem četla, že pověry opravdu fungují. Když něčemu hodně věříme ( a právě v případě černé kočky, třináctky a já nevím čeho ještě to je dobře vidět…), tak se nám to většinou stane.

Ale odbočme ještě jinam… já jsem se tvrzení výše rozhodla obrátit ve svůj prospěch. Začala jsem věřit tomu, že třináctka je prostě krásné, šťastné číslo a Wuoalá!🙂 V pátek třináctého se vždy stane něco hezkého. A nebo obecně vždy, když je 13.?… Vždyť když se podívám zpět, tak právě s tímto číslem dne se pojí můj nejkrásnější zážitek.

A to mne přivádí na myšlenku: „Je to jen náhoda?“ Já vše, co se mi děje milého a hezkého, pokládám za ,,jednu velkou souhru náhod,, jak tomu říkám… Ale, co když je to jinak? Co když je třináctka opravdu magické číslo a je jen na nás, jestli bude kouzelném v tom dobrém slovasmyslu, nebo v tom opačném. Co když to tak opravdu je? Neříkám, že tomu věřím, to ne… ale odněkad se přece tahle pověra musela vzít? Pátek třináctého… stalo se v nějaký takový pátek něco opravdu strašného? Kdo ví. už se to asi nikdy nedozvíme. Dnes už je to jen ustálený výraz. Pátek třináctého, každý hned ví, o čem se mluví, ale jak tomu bylo v minulosti? Někdy si říkám, že by bylo zajímavé, podívat se do dávných dob a pátrat po tom. Nemám pravdu?

Komentáře: 9 (+add yours?)

  1. Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri
    Apr 05, 2011 @ 17:57:50

    Skvělý nápad ptát se na závěrečnou otázku!
    Já jsem strašně numerologičné. A to nemám moc čísla rádo, ale třeba takovou trojku nebo 42ku, to ano, na to si potrpím… Takže vidím-li někde „zvolte číslo od do“ volím jedno z těchto dvou, jednoznačně😀 Ani nevíš, jak to někdy zlobí, když mne svrbí ruka při pohledu na trojku kdesi vypsanou a říkám si: Teď je ta šance, teď bude štěstí!

    Odpovědět

  2. Helena-B
    Apr 04, 2011 @ 19:34:00

    Já proti pátku třináctého nic nemám, ale pamatuji se na takový osudný den, kdy jedna naše sousedka přišla tragicky o život. Snad byla v nepravou chvíli na nepravém místě, kdo ví? Už je to dávno a od té doby jen samé šťastné pátky!

    Odpovědět

  3. babi Maňasová
    Apr 04, 2011 @ 17:24:26

    Je to prostě pověra, ale je založená na historických událostech. V pátek 13.10.1307 začal francouzský král Filip 4. spolu s katolickou církví pronásledovat, zatýkat a upalovat templáře. Zřejmě se ta pověra datuje nějak od té doby. I když podobných pohrom a nešťastných událostí už od té doby bylo spousta, přetrval jen ten pátek 13.

    Odpovědět

  4. Fantaghira
    Apr 04, 2011 @ 08:37:23

    Já tuším, že jsem někde četla, že pátek třináctého je považovaný za nešťastný, protože někdy kdysi dávno právě v pátek třináctého byli na rozkaz nějakého francouzského krále popraveni skoro všichni templáři.
    Jinak co se třináctky týče, nic proti ní nemám🙂

    Odpovědět

  5. Angel Darkwood
    Apr 03, 2011 @ 19:47:31

    Taky si myslím, že je to hlavně o tom, čemu věříme. A podívat se do minulosti? To by rozhodně zajímavé bylo a možná bysme tam taky chtěli zůstat…

    Odpovědět

  6. Jarka
    Apr 02, 2011 @ 16:25:07

    Třinácka je opravdu číslo jako každé jiné, i když pro mě s nádechem čísla šťastného. Já se totiž třináctého narodila, ale jestli to byl zároveň i pátek, fakt nevím.😀

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

