Líčení: povídání o borovém lese a o bouřce

Líčení není zrovna mým oblíbeným slohovým útvarem, ale je to opravdu krásná věc! V knihách a v povídkách se dá hojně využívat při popisu krajiny. Já jsem teď v počítači našla mé dva pokusy o líčení a rozhodla jsem se, dát je sem. Jedná se o popis borového lesa a bouřky.

V borovém lese:

Vlahý a jemný větřík proletuje pomalu kolem mě a svýma malýma ručičkama mi hladí tváře.
Na větrném talíři mi nese vůni rozmanitých květů, rozkvetlých borovic a posekaného dříví. Moje ruce nemohou zůstat v klidu. Pořád je něco nabádá ,,Dotkni se mě!“ A tak se někdy nechají zlákat. Tu se dotknou ulomené větvičky, tamhle zas utrhnou kytku a nebo pohladí mech a tu zase sáhnou do pevné pavučiny. Mravenci lezoucí po shnilém kmeni tahají za sebou uschlé jehličí a malinké větvičky. Jelen majestátně stojí na kopečku a kontroluje, co se kde šustne. Ptáčci zpívají arie z Ptačí opery a přitom poletují sem a tam. Potůček, který je trošku vidět, se jako had proplétá mezi stromy, které se mu na nějakých místech klaní, jako nějakému králi. Včely tu všude okolo bzučí a povídají si, co je nového. Snažím se jim naslouchat, ale nejde to. Jejich jazyk je pro mne příliš složitý.

Při bouřce:

Bum, prásk…. S leknutím se probudím. Sedím na posteli. Celá se třesu a hlavě mi hučí jako ve starém rádiu. Poodhrnu závěs a dívám se ven. Venku je mlhavo, mokro a ošklivo. Obloha je sem tam přetržená blesky na několik částí, jako natrhlý papír. Hromy se ozývají odněkud z dálky, ale stále se přibližují. ,,Jedna, dva, tři…“ počítám.

Mám strach. Vždy, když zahřmí, zdá se mi, jakoby to hřmělo z mé hlavy. Déšť se snaží rozbít okno a vloupat se dovnitř. Nemohu se na to dívat. Moje oči mi to říkají také. Stále se přivírají a hlava se při každém blesku odvrací. Vlezu si do postelu a přikryji se peřinou.
Bouřka se mnou stále lomcuje, nemohu spát. Nemohu usnout. Ten přírodní živel mi to zkrátka nedovolí!

1 komentář (+add yours?)

  1. Trackback: Tvůrčí postřehy začátečníka I. – Jak na líčení? | Listy snů

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

