Rolando Villazon, aneb Ten, který pěje

Dosud jsem se nezaměřovala spíše na díla, než na určité osobnosti (Tanečníky, zpěváky…) a tak jsem se rozhodla pro menší ,,změnišku,, (jak by řekl Glum). Mám už některé oblíbené umělce a umělkyně, proto budu hledat je a videa budou převážně s nimi. Prvním je Rolando Villazón.

Rolando Villazón je mexický tenorista. A je to na něm krásně poznat! Na scéně to s ním šije. I na koncertech hraje, protože jednoduše nevydrží být v klidu (jako bych to neznala…) Má zkrátka tu horkou mexickou krev.

 STRUČNÝ ŽIVOTOPIS: 

Narodil se 22.2. 1972 v Mexico City. Už v jedenácti letech začal studovat hudbu, herectví a současný tanec a balet na divadelní akademii Espacios. Do té doby však o opeře neměl ani ponětí. Teprve v roce 1990 (tedy v 18 letech) se dostal k jeho prvnímu učiteli zpěvu, barytonistovi Arturo Nieta, který ho uvedl do operního světa.

Od té doby ho už Villazón neopustil. O dva roky později se přihlásil ke studiu na Národní hudební akademii, kde studoval u Enriqua Jasa. Díky tomu, že vyhrál dvě celostátní soutěže, se dostal k barytonistovi Gabrielu Mijaresovi, který ho učil do té doby, než se Villazón vydal na vlastní operní dráhu. Ve svých dvaceti šesti letech pak ještě zahájil studium v rámci prestižního programu Merola Opera Program. Poté zahájil svoji hlavní hvězdnou kariéru. Zpíval již v mnoha operách po boku mnoha známých operních hvězd. Často vystupuje také se zmíněnou Annou Netrebko.

Dnes již zaslouženě sklízí nadšené ovace publika.

Na jeho vlastních webových stránkách, které si sám vytváří, zveřejňuje mimo jiné i plno krásných karikatur, které velmi zručně kreslí.

Někteří ho už možná znáte. I Česká republika měla tu čest tohoto skvělého zpěváka přivítat. Jen je škoda, že jsem ho já nezastihla… ( Ale to nevadí, jistě zase jednou přijde. A proč že jsem ho vybrala jako prvního?

Patří k mým nejoblíbenějším zpěvákům. Je to sice tenor (a tenory já moc nemusím), ale jeho hlas má tak zvláštní zabarvení, že mi nevadí. Ba právě naopak. Moc se mi jeho barva hlasu líbí. Když zpívá, tak zpívá s nadšením a s ohromným prožitkem, což je správně. Dokonce i na obyčejném koncertu, jak už jsem zmínila, tak co teprv na scéně, že?

Má také úžasné pěvecké schopnosti. S hlasem si dokáže hrát takovým způsobem, že je to až neuvěřitelné. Ale poslouchat ho (a ještě k tomu pozorovat), to je neopakovatelný zážitek. Ale už dost! Myslím, že dvouminutový potlesk na konci této ukázky, mluví za vše, ne?

Komentáře: 7 (+add yours?)

  1. Trackback: Povídání o operních pěvcích (II.) « Listy snů,
  2. Trackback: Cecilia Bartoli radostná, tak takhle se tedy zpívá? « Listy snů
  3. Kelyš
    Mar 23, 2011 @ 21:37:16

    Opravdu je na něm vidět temperament. To já tenory nemusím vůbec. Villazóna jsem sledoval jen kvůli jeho způsobu hraní. Většinou jsou operní zpěváci strozí, ale tady to bylo i perfektně zahrané a ještě víc se mi líbil následující duet s Annou Netrebkovou. Tam jen nezpívají, ale i hrají a to by mne možná bavilo, jinak nee.😦
    Zmínka o Margitovi a mám po celém těle husí kůži a kopřivku.😀

    Odpovědět

  4. Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri
    Mar 23, 2011 @ 19:43:28

    Určitě přijede!
    Doslechne se, žes ho nestihla a vydá se sem :)) Jeho hlas má vskutku tak strašně zvláštní zabarvení, že ani mě nevadí. A opery nejsou můj šálek čaje kvůli té strojenosti, nastrojenosti a strhanosti plus vážnosti, ale pěvecký výkon to je skvěle jižanský!

    Odpovědět

  5. Jarka
    Mar 23, 2011 @ 19:43:12

    Mě se tenory docela líbí, jediný protivný hlas, který znám je Štefana Margity, ten mě úplně tahá za uši.😀 Tato árie byla moc pěkná a ten aplaus na konci byl ohromný.

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

