Tanec, čistota duše a souznění těla

Mnozí již vědí, že nedám dopustit na vážnou hudbu a operu. Málokdo ale ví, že mám stejně tak ráda i jiné ,,verze,, umění. Čemu se věnuji již dlouhou dobu a co mi je také velice blízké?

Nadpis jsem možná trochu přehnala, no, i když… ono to tak vlastně je. Ano. Celý perex jsem mluvila o tanci. Jistě vás už trkne, že ne o hip-hopu, brake dance a tak podobně. Mluvila jsem o baletu a o moderním (nebo chcete-li scénickém) tanci. Oba styly, byť jsou strašně rozdílné, jsou mi velice blízké.

Ale tak, vezměme to od začátku. Už jako malá jsem se hýbala do taktu. Když jsem slyšela hudbu, šilo to se mnou, ať jsem chtěla, nebo ne. Postupem času jsem v tom nalézala zvláštní uspokojení a čím jsem starší, tím víc chápu, co pro mě tanec znamená. Chci-li na chvíli na všechno zapomenout, pustím si hudbu a tančím. Říkám tomu ,,Vytancování se,,.

Když jsem ale byla malá, do žádného kroužku jsem nechodila. To až ve druhé třídě. Začala jsem navštěvovat TO (neboli tančení oddělení) v základní umělecké škole. A tady to všechno začalo. Na ty úplné začátky si nepamatuji, přecejen už je to osm let, ale tato léta, i když nebyla někdy zrovna příjemná, mi hodně dala.

Můj postoj k tanci jako k umění se skoro za ten čas nezměnil. Ale tanec sám změnil mě. Mnoho cizích lidí už mi řeklo: ,,Ty tančíš, viď? Je to na tobě poznat!,, Já tu změnu tolik nepozoruji, ale je pravda, že si už nedokážu život bez něj představit. Za ty roky mezi námi vzniklo zvláštní pouto, které nás oba poznamenalo. Dodnes mi zůstal ten zlozvyk z dětství. Slyším hudbu a začnu tančit.

A co je na tanci, konkrétně na baletu, nejlepší? Špičky! Není nad ně. Když se na ně postavím, cítím se… jiná. Lehčí. Víte, jako víla. Je to úžasný pocit být o pár centimetrů vyšší. A potom, když na nich udělám pár kroků, a takové věci jako Passé, Echappée a skoky, mám krásný, nepopsatelný pocit.

Také mne baví vymýšlet vlastní choreografie. Najdu si nějakou písničku, vymyslím na ní tanec (většinou pro více než jednoho člověka) a všechny pohyby si pečlivě zapíšu na papír. Přemýšlela jsem o tom, že bych se choreografii někdy v dospělosti věnovala, ale… no, uvidím. Také žádná rodinná oslava nemůže být bez programu, doplněného o jedno mé vystoupení. Ano, tady bohužel musím vymýšlet jen pro jednoho. Ale, to nevadí.

A tím bych asi skončila. tanec je opravdu něco dokonalého, nadpozemského, krásného. Jsem ráda, že se mu mohu věnovat!

Komentáře: 5 (+add yours?)

  1. Květa
    Mar 19, 2011 @ 08:02:15

    Chápu tě, rozumím ti a chválím tě. Tanec zpěv a tvořivost – to je dar, je to talent, který se musí pěstovat , hýčkat a zdokonalovat. Poskytuje člověku radost, uvolnění a pokoj v duši. Když jsem byla malá ( ale to už je hodně dávno) chodila jsem chvíli do baletu. Vždycky jsem ráda tancovala a hlavně od mala zpívala. Mnoho let jsem zpívala s taneční kapelou až do té doby, než mne zradil hlas, teď už nezazpívám ani stupnici. To je daň, za ten požitek. Moje poslední vystoupení je z r. 2002 a jestli máš zájem , klikni si u mne na blogu na rubriku – Muzika.
    Měj se moc hezky a užívej si talentu… Květa

    Odpovědět

  2. Naďa
    Mar 16, 2011 @ 12:14:09

    My jsme doma baletní maniaci. Na podzim bychom chtěli zapsat nejmladší vnučku do baletu . Vypadá moc šikovně. A v tom, že je taneční průprava na člověku vidět je jasné. Na mé dceři je to vidět dodnes, má velmi souměrně a štíhle vytvarovanou postavu a chodí hezky zpříma.
    Přeji ti, aby ti taneční zájem vydržel co nejdéle.

    Odpovědět

  3. babi Maňasová
    Mar 15, 2011 @ 20:42:02

    Já byla vždycky na tanec kopyto, o baletu už vůbec nemluvě. Ale když slyším dobrou cimbálovku, jsem dodnes schopná zatancovat čardáš. Tanec je krásný koníček, kdo umí, je to na něm skutečně poznat, na držení těla, chůzi… Máš před sebou celý život, kdoví, třeba se mu jednou budeš věnovat i jako profík.

    Odpovědět

  4. Lenny
    Mar 14, 2011 @ 21:06:34

    Baletkou jsem nikdy být nechtěla, ale vždycky jsem je obdivovala. Tanec je nádherná věc a ještě nádhernější je vidět, že do něj tanečník vkládá svoje srdce🙂.

    Odpovědět

  5. Jarka
    Mar 14, 2011 @ 16:35:11

    Věřím tomu, že je na tobě poznat, že se věnuješ tanci. Máš určitě hezkou chůzy a celkové držení těla. Máš krásné koníčky (jestli tomu můžu takle říct) a nikde není psáno, že by to jednou nemohla být i tvá cesta v dospělém životě, určitě ti hodně pomůžou při výběru školy a pak zaměstnání. 😀

    Odpovědět

I ty se můžeš podělit o své pocity z článku;

Jsme k nalezení v…

Podporuji

ikonka 88x31

Web spadá pod licenci!

Licence Creative Commons
Listy snů, jejímž autorem je Anděla L. Heřmánková, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko .

